Satışlar 4x4 hedefler 5x5

İspanya'yı sollayıp en çok satan beşinci ülke olan Opel Türkiye'nin yeni hedefi, iç pazar satışında, SUV modellerde, hafif ticari araç ve hatchback olmak üzere beş ayrı alanda ilk beş arasına girmek.

SÜMER DEMİRCİLER

Yaşanan küresel sorunlara rağmen satışlarını yukarıya taşıyan Opel Türkiye, Alman markanın global pazarları arasında beşinci sıraya yükseldi. Bu yıl 9 bin adetlik satışla İspanya'yı geçerek önemli bir başarıya imza atan Opel Türkiye'nin 2022 hedefi de her alanda ilk beşe girmek. Opel Türkiye Genel Müdürü Alpagut Girgin, "Türkiye'de toplam pazarında, hatchback satışlarında, hafif ticari araç pazarında ve SUV satışlarında ilk beşe girme hedefine odaklandıklarını açıkladı.

CEO ÖNCE BİZE GELİYOR

Yükselen satışların dikkat topladığının altını çizen Girgin, "1 Haziran'da göreve başlayacak yeni CEO'muz Florian Huettl, ilk pazar ziyaretini de Türkiye'ye yapacak. İki tam gün olarak gerçekleşecek olan bu ziyarette hem şu anki satış performansımızın hem de İspanya'yı geride bırakarak Opel dünyasında ilk 5 ülke arasında yer almamızın önemli bir payı var. Türkiye pazarının öneminin altını bir kez daha çizeceğiz ve kendisine taleplerimizi ileteceğiz. Türkiye pazarında daha önce çalıştığı için bu değişiklik bize maksimum seviyede avantaj sağlayacaktır" dedi.

45 BİN ADETLİK SATIŞ

"Türkiye otomotiv pazarının önemli bir potansiyeli olduğunu biliyoruz" diyen Girgin "Bu sene son çeyrekte bulunurluk problemlerinin aşılması ve lojistik sorunlarının azalmasıyla pazarın daha da hareketleneceğini öngörüyoruz. Hedefimiz, 2022 yılında 45 bin adetlik satış rakamına ulaşarak her alanda ilk 5'te yer almak. Orta vadedeyse elektrikli modellerimizle büyümeyi sürdüreceğiz. 2025'te Türkiye'de 70 bin adetlik satış hedefimiz var ve bunun 10 bini elektrikli modellerden gelecek" dedi.

TEDARİK SORUNU BİTER

Alpagut Girgin, "Türkiye pazar değerlendirmesine baktığımızda malumunuz ilk 4 ay, tedarikte ve lojistikteki sıkıntılarla geçen bir dönem oldu. Buna karşın kötü bir yıl sonu toplam pazarı öngörmüyoruz. Yılın son çeyreğinde lojistik sorunlarının bir nebze daha azalacağını öngörüyoruz. 2022 yılı için pazar öngörümüz 765 bin adet. Opel olarak bizim hedefimiz ise 45 bin adedin üstüne çıkmak" açıklaması yaptı.

AMİRAL GEMİSİ YENİLENDİ

Opel'in SUV sınıfındaki amiral gemisi Grandland'ın makyajlanmış versiyonu Türkiye'de satışa sunuldu. Elden geçirilen görünüşü, dijital kokpiti ve gece görüş sistemi başta olmak üzere geliştirilen donanım seviyesiyle araç çok daha iddialı. Üç farklı donanım seçeneğiyle satışa sunulan yeni Grandland, 130 beygir gücündeki 1.2 litrelik turbo benzin ve 1.5 litrelik dizel motor seçenekleriyle alınabiliyor. Yenilenen model, tüm motor seçeneklerinde AT8 tam otomatik şanzımanı standart olarak sunuyor. Aracın fiyatı 809.900 TL'den başlarken, en üst versiyonda fiyat 979 bin TL'le kadar yükseliyor.

ELEKTRİKLİLER GÜN SAYIYOR

"Bu sene sonunda Mokka ve Corsa modellerimizin elektrikli versiyonları Türkiye'ye geliyor" açıklaması yapan Girgin, "Bu iki modelimizi öncelikle eğitim odaklı ve mütevazı satış hedefleriyle pazara sunuyoruz. Global anlamda Opel olarak sattığımız her 100 aracın yüzde 8,5'i elektrikli oldu. Burada Corsa'nın büyük etkisi var. Corsa satışlarımız yüzde 25'e yakın olarak gerçekleşti.2022 yılında ise markanın yüzde 15'lik hedefi var. Türkiye'de 2025 yılına gelindiğinde toplam satışlarımızın yüzde 15'ini elektrikli araçlar oluşturacak. Yani satışlarımızın 7'de 1 kadarı elektrikli araçlardan gelecek" dedi.