Satışı 10 bine yaklaşacak! Tarihi rekor için start verdi

Lüks sedanı S60'ı yüksek vergiler nedeniyle ABD'den değil Çin'den ithal eden Volvo, 2021 yılı sonunda 9 bin 200 adetlik toplam satışa ulaşıp, Türkiye'deki tarihi rekorunu kırmayı planlıyor.

SÜMER DEMİRCİLER

Çok zorlu geçen 2020 yılında Avrupa'da otomobil satışları ortalama yüzde 25 düşerken, ülkemiz pazarı yüzde 60'tan fazla büyüdü. Geçen yılın son çeyreğinde gelen ÖTV matrah artışına rağmen, satışlar hız kesmedi. Lüks sedanlar sınıfındaki rekabete Volvo, yeni modeli S60 ile gecikmeli olsa da tekrar katılıyor. Eksiksiz donanımı, yüksek gücü ve prestijiyle yeni S60 ülkemiz pazarına ABD'nin yüksek vergileri nedeniyle Çin'den ithal ediliyor. Türkiye için özel olarak homogole edilen S60 ile birlikte marka da hedeflerini yükseltti.

PAZAR PAYI ARTIYOR

Türkiye otomobil pazarındaki pazar payını yüzde 1.35'e çıkaran Volvo Car Turkey, 2020'de satışlarını yüzde 97 artırarak 8 bin 200 adede yükseltti. Yeni S60'ın gelmesiyle birlikte hedefleri yukarı doğru revize ettiklerini belirten Volvo Car Turkey Genel Müdürü Magnus Boman, "2021 için 9.200 adet ile marka tarihimizdeki en yüksek satış adedine ulaşmayı planlıyoruz. toplam pazarda 625 bin otomobil satılacağını tahmin ediyoruz. Volvo olarak yüzde 1.4 pazar payı hedefimiz var. 55 bin adetlik premium sınıf satışları içinde 2020'ye paralel yüzde 16'lık pazar payı hedefliyoruz" dedi.

ELEKTRİKLİ XC40 SIRADA

"Volvo Cars, 2025 yılında küresel satışlarının yüzde 50'sinin tamamen elektrikli otomobillerden geri kalanının ise hibrit modellerden olmasını hedefliyor" diye konuşan Boman, markanın ülkemizde satılacak ilk yüzde 100 elektrikli aracının XC40 olacağını belirtti. Boman, "Avrupa için Belçika fabrikasında üretilen dört tekerlekten çekişli, 400 beygirlik XC40 Recharge, 400 km'nin üzerinde bir menzil sunuyor. Aracı yıl sonunda Türkiye'de tanıtıp sipariş alacağız" diye konuştu.

SUV'LAR LOKOMOTİF

Markanın 2020 satışları içinde Volvo XC90, XC60 ve XC40 modellerin lokomotif olduğunun altını çizen Magnus Boman, "SUV ailesinin en büyüğü XC90 yüzde 52,9 pazar payı ile kendi segmentinde zirvedeki yerini korudu. XC60 ise yüzde 43,7 pazar payı ile markanın segment lideri bir başka modeli oldu. Volvo ailesinin en genç üyesi XC40 da yüzde 40,7 pazar payıyla segment birincisi oldu. Pazar payını yüzde 59,7 arttıran V60 Cross Country ile yüzde 141 artan satış hacimli V90 Cross Country ve S90 modelleriyle seneyi tamamladık" dedi.