Satış şampiyonu hedef büyüttü

Global ölçekte tek üretim yeri Bursa fabrikası olan Renault Clio, Avrupa ve ülkemiz paza- rının liste başı modeli unvanını koruyor. Tümüyle yenilenen model önümüzdeki yıl şubat ayından itibaren daha iddialı hedeflerle satışa sunulacak.

SÜMER DEMİRCİLER

İlk kez 1990 yılında üretilmeye başlanan Renault Clio, beş nesilde 120 ülkede 17 milyon adet satışla tüm zamanların en çok satan Fransız modeli unvanını taşıyor. Avrupa ve ülkemiz pazarının satış şampiyonu olan model ülkemizde toplam 600 bin adetten fazla kullanıcıya ulaşıp hatchback segmentinin en çok satan otomobili oldu. Tümüyle yenilenen Renault Clio, altıncı neslinde satış başarısını daha da yukarıya taşımayı planlıyor.

TEK ÜRETİM YERİ BURSA

Yeni Clio eski versiyonlarda olduğu gibi Bursa'daki Oyak Renault Otomobil Fabrikaları'nda üretilip dünya pazarlarına satılıyor. Modelin tek üretim merkezi olan Bursa fabrikasında günümüze kadar 5 milyon adetten fazla Clio bantlardan indirilirken, modelin parçalarının yüzde 50'den fazlası 90 yerel tedarikçiden sağlanıyor. Yeni Renault Clio'da kullanılan malzemelerin yüzde 33,9'u döngüsel ekonomiden elde edilen içerikten oluşuyor. Plastiklerin yüzde 17,3'ü geri dönüştürülmüş malzemelerden sağlanıyor. Bursa'da ayrıca yeni Clio'nun geliştirme süreçlerini yürüten Renault Technology Türkiye adlı mühendislik merkezi de bulunuyor. Temmuz 2023'te açılan Refactory tesisi ise kullanılmış araçların yenilenmesi üzerine faaliyet gösteriyor.

BİRLİKTE SATILACAK

Fransa'dan sonra en çok Clio'nun satıldığı ülke Türkiye. Yılın ilk 10 ayında 38 bin adetle en çok satan otomobil olurken, B-HB segmentinden yüzde 43 pay aldı. Yeni Renault Clio ile hedefler iddialı. MAİS Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Bahaettin Tatoğlu, Clio'nun başarısını hatırlatarak, yeni dönemde bu performansı sürdürmek istediklerini söyledi. Tatoğlu, yeni Clio ile birlikte 5'inci jenerasyon Clio'nun bir süre birlikte satılacağını ekledi. Renault, yeni Clio ile liderliğini korumak isterken, yeni müşterilere de ulaşmayı hedefliyor. Tatoğlu, Bursa'da üretilecek Boreal'ın 2026'nın önemli yeniliklerinden olacağını, lansmanın da Mayıs-Haziran aylarında gerçekleşeceğini söyledi.

Modelin çift 10,1 inçlik ekran kombinasyonu ve Renault Austral ile Rafale'den esinlenen kompakt direksiyon simidi üst segment anlayışını yansıtıyor.

ŞUBAT 2026'DA BAYİLERDE

Yeni Clio, selefinde olduğu gibi CMF-B platformunun uzatılmış versiyonunu kullanıyor. Yenilenirken boyu 67 mm artışla 4.12 metreye, genişliği 39 mm artışla 1.77 metreye çıkan yeni Clio eskisinden daha büyük bir otomobil. Yeni Clio, 2026 Şubat ayında ülkemizde öncelikle 3 silindirli 115 beygirlik 1.2 TCe benzinli motor ve EDC otomatik şanzımanla satışa sunulacak. 100 km'de 5 lt yakıt tüketen modelin ülkemiz pazarındaki en çok satan versiyon olması bekleniyor. Yeni 1,2 litrelik üç silindirli motorun çift yakıtlı benzin/LPG çalışan Eco-G 120 hp EDC versiyonu, 2026 yılı ortasında ürün gamına eklenecek. LPG deposunun 32 litreden 50 litreye çıkarılması sayesinde araç, 1.450 km'ye ulaşan rekor bir menzile sahip olacak. Yeni Clio'da 1.8 lt 160 hp Full Hybrid E-Tech 2026 ortasında bayilerde olacak.

TAM KAPASİTE ÇALIŞIYOR

Renault Group Türkiye CEO'su Lionel Jaillet Renault Clio'nun üçüncü nesilden itibaren, 20 yıldır Oyak Renault Bursa Fabrikaları'nda üretildiğini belirterek, marka için çok önemli bir model olduğunu söyledi. Bursa tesisinin yıllık 390 bin adetle tam kapasite çalıştığını kaydeden Jaillet, tek hatta üretim yaparak önemli esneklik avantajları olduğunun altını çizdi.