Sakaryalı hibrit SUV indirimli fiyatla satışta

Toyota'nın Sakarya fabrikasında bantlardan çıkan C-HR'ın ikinci nesli bayilerdeki yerini aldı. 140 beygirlik 1.8 lt hibrit motorla satılan modelin fiyatı tanıtıma özel 250 bin TL indirimle 1 milyon 550 bin TL'den başlıyor.

SÜMER DEMİRCİLER

Toyota'nın Sakarya fabrikasında bantlardan çıkan ikinci nesil C-HR modeli, ülkemiz pazarındaki yerini de aldı. İlk neslinde ülkemizde 24 bin adet satışa ulaşan C-SUV model sınıfındaki yerini daha da güçlendirmeyi planlıyor. Müşteri profilinde yüzde 40 ile en fazla kadın kullanıcı oranına sahip model olan C-HR, yeni tasarımıyla daha da iddialı hale gelmeyi planlıyor. Ülkemiz pazarında önce 5. Nesil hibrit teknolojiyle donatılan 1.8 lt 140 beygirlik motorla satılan yeni modelin fiyatı tanıtıma özel 250 bin TL indirimle 1 milyon 550 bin TL'den başlıyor. En üst donanım paketindeki fiyatla gene indirimli olarak 1 milyon 830 bin TL'ye çıkıyor. Sınıfının en tutumlu araçlarından olan yeni model hibrit teknolojisinin katkısıyla 100 km'de fabrika verilerine göre 4.8 lt yakıt tüketiyor.

SUV'LARIN PAYI ARTIYOR

Yeni modele 5 bin adetten fazla talep olmasına rağmen Türkiye için yılsonuna kadar ayırılan araç sayısının 2 bin adet olduğunu açıklayan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt, "Önümüzdeki yıl ise bu aracın potansiyelinin 5 bin adedin altına düşmeyeceğini düşünüyoruz. Toyota C-HR adet anlamında da bize en çok katkı sağlayan ilk 5 modelimizden biri olacak" dedi.

Toyota'nın yıl sonu hedeflerinden söz eden Bozkurt, "Toyota olarak 2023 yılını 58 bin adetlerde kapatacağımızı öngörüyoruz. Yaşanan bulunurluk sorunları nedeniyle ilk 9 ayda istediğimiz kadar araç tedarik edememiştik. Yılın son 3 ayında ise çalışmalarımızı bunu telafi etmek üzerine yoğunlaştırdık. Üreticinin de desteğiyle gerçekleştirdiğimiz büyük kampanyalarla ekim ayında en çok satış yapan ilk 3 markadan biri olduk ve yılın sonuna kadar bu yüksek tempoyu devam ettirmek istiyoruz" açıklaması yaptı.

ŞARJLI HİBRİT YILBAŞINDA

Bozkurt, "Türkiye'in ilk şarj edilebilir yerli üretim Toyota C-HR Plug-in Hybrid'i Avrupa ile aynı anda 2024 yılının başında müşterilerimize sunmak üzere çalışmalarımızı yapıyoruz. Önümüzdeki yıl ise tam elektrikli bZ4X'in de Türkiye'de satılmaya başlanmasıyla tam hibrit, plug-in hibrit ve tam elektrikli olmak üzere müşterilerin farklı ihtiyaçlarına yönelik çok geniş bir yelpazemiz olacak" diye konuştu.

2024 YILI ZORLU GEÇECEK

Otomotiv açısından 2024 yılının zorlu geçeceğinin altını çizen Bozkurt, "Bu yıl ilk defa 1 milyon 150 bin civarında tarihi bir yıl sonu kapanışı göreceğiz. 2024'teyse farklı bir tablo bekliyoruz. Araç fiyatlarında yükseliş, kredi maliyetleri, krediye ulaşmada zorluk ve kısıtlar, pazarın yüzde 30-35 ci daralmasına yol açabilir. 750-800 bin civarında bir pazar hacmi gerçekleşebilir" açıklaması yaptı.