Romanya'dan gelen ‘yerli'

İlk neslinde Gölcük'te üretilen Tourneo Courier, yeni neslinde Ford Otosan'ın 490 milyon Euro'ya aldığı Romanya fabrikasında bantlardan çıkıyor. Türk mühendislerinin imzasını taşıyan model SUV pazarından pay istiyor.

SÜMER DEMİRCİLER

Ford Otosan Gölcük fabrikasında ilk kez 2013 yılında bantlardan çıkan Ford Tourneo Courier Avrupa'da pazarlarında önemli satış rakamlarına ulaşırken, Türkiye pazarında 305 bin 690 adet gibi büyük bir satış başarısı yakaladı. Ford Otosan tarafından, Fiesta platformu üzerine üretilen ilk versiyonun üretimi son bulurken, yeni versiyon çok daha iddialı özellikleriyle eski versiyonun başarısını daha da ileriye taşımayı planlıyor.

FABRİKA ROMANYA'DA

Yeni neslinde de geliştirme ve üretimi Ford Otosan tarafından yapılan Ford Tourneo Courier ve ticari versiyonu Yeni Transit Courier bu kez Ford Puma genleri taşıyor. Transit Courier modellerinin üretimi Ford Otosan'ın satın alıp 490 milyon euro yatırımla yenilediği Romanya'daki Craiova fabrikasında devam ediyor. Tasarımcı Murat Seven başta olmak üzere yeni modelin üretim ve geliştirmesi Ford Otosan ekibinin imzasını taşıyor. Romanya fabrikasını baştan aşağıya yenileyen Ford Otosan, Türkiye'den satın aldığı parçalar dışında, Romanya pazarına getirdiği yerli yan sanayi firmalarından da alım yapıyor.

BOYUTLARI BÜYÜDÜ

Tasarımından sürüş özelliklerine, güvenlik donanımından konfor özelliklerine kadar yeni versiyon SUV modellere dahi rakip olmayı planlıyor. İlk versiyona kıyasla boyu yaklaşık 20 cm büyüyen yeni model, artık çok daha geniş iç mekan sunuyor. Yük alanının uzunluğu 181 mm artırılarak 1.802 mm'ye ulaşırken açılı amortisörleri de içeren yeni arka süspansiyon, teker kemerleri arasındaki yük genişliğini 1.220 mm'ye çıkarıyor. Böylece araç bu artışlarla iki euro palet taşıyabiliyor. FordPass uygulamasıyla, yeni Courier nerede olursa olsun araçla bağlantıda kalmak, uzaktan aracı kontrol etmek ve araca dair güncel bilgilere erişmek mümkün. Courier uzaktan araç kilitlerini açma, kilitleme ve uzaktan start/stop gibi ileri özelliklerle donatılıyor.

BENZİNLİ VE DİZEL MOTOR

Yeni Transit Courier'de Ford'un 1,0 litre EcoBoost benzinli motorunun 100 ve 125 beygirlik iki versiyonu bulunuyor. Bu motorda 6 ileri manuel veya yeni yedi vitesli çift kavramalı şanzıman alınabiliyor. 100 beygirlik 1,5 litre EcoBlue dizel motordaysa sadece altı vitesli manuel şanzıman kullanılıyor. Aynı fabrikada üretilecek elektrikli E-Transit Courier modeli için siparişler 2024'ün ilerleyen aylarında açılacak. Yeni modelin Türkiye fiyatı 2023 model yılı için 917 bin 700 TL'den başlıyor. 2024 modellerin fiyatları 956 bin 500 TL'den başlarken, en üst versiyonda fiyat 1 milyon 255 bin TL'ye kadar yükseliyor.

Ford Türkiye İş Alanı Lideri Özgür Yücetürk ülkemizde 305 bin 690 adet satılan modelin yeni versiyonda başarısını tekrarlamayı planladığını açıkladı.

İç mekandaki geniş ekran ve malzeme kalitesi binek modelleri aratmıyor.