Geçtiğimiz yılı tarihinin en yüksek satış adedi olan 1 milyon 232 bin 635 adetle kapatan otomotiv sektörü 2022 yılına göre yüzde 57.4 büyüme gösterdi. Satış adetlerinin açıklanmasıyla birlikte Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nin (ODMD) markaların satış ve iletişim başarılarını ödüllendirmek amacıyla organize ettiği ODMD Satış ve İletişim Ödülleri'nin on dördüncüsü de düzenlendi. Gerçekleştirilen geleneksel gecede, satış ve iletişim ana kategorilerinde olmak üzere toplam 20 dalda ödüller sahiplerini buldu. "ODMD Satış ve İletişim Ödülleri, 2023 Gladyatörleri" bu yıl da güçlü bir rekabete sahne oldu. Sektörün "en"lerinin belirlendiği gecede, kazanan en başarılı markalar ve çalışmaları ödüllerini aldı.
2024 ZORLU GEÇECEK
Gecede konuşma yapan ODMD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, bu yıl 14. kez düzenlenen Satış ve İletişim Ödülleri, ODMD Gladyatörleri'ne katılan tüm adayları tebrik ederken, 2023 yılı değerlendirmesini ve sektörün 2024 beklentilerini de paylaşıp "2024 beklentilerinden de söz etmek gerekirse, bu yıl içerisinde herkesin farklı değerlendirmeleri olduğunu görüyoruz. Ancak şu anki fotoğrafa baktığımızda sektör olarak bu yılki kadar yüksek adetlerin yaşandığı bir pazar gerçekleşmeyeceğini tahmin ediyoruz. ODMD'ye üye olan bütün firmaların ortalama tahminlerine göre 850-900 bin civarında bir pazar beklentisi ortaya çıkıyor. Farklı bir mali disiplinin takip edileceği bir 2024 yılı bizi bekliyor" açıklaması yaptı.
SATIŞ ÖDÜLLERİ
En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: CITROEN
En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: MG
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: FIAT Fiorino
En Çok Satılan Otomobil Modeli: FIAT Egea
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: FORD
En Çok Satılan Otomobil Markası: FIAT
En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: FIAT
İLETİŞİM ÖDÜLLERİ
Yılın Dergi Uygulaması: FORD - Ford Türkiye İkinci El Dergi İlanları
Yılın Radyo Uygulaması: FORD - Ford Türkiye Radyo Projesi
Yılın Outdoor Uygulaması: KIA - EV6
Yılın Dijital Deneyim Uygulaması: BMW - BMW Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi
Yılın Gazete Uygulaması: CHERY - Chery - Sınıfının Büyüğü
Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: BMW - BMW Pop-Up Store, Mandarin Oriental Bodrum
Yılın Sosyal Medya Uygulaması: CUPRA
Yılın TV Uygulaması: FIAT - Fiat 500e Lansman Filmi
Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: TOYOTA - Engelliler Günü Özel İletişimi
Yılın Sürdürülebilirlik Projesi: MERCEDES-BENZ TÜRK - Mercedes-Benz Türk Her Kızımız Bir Yıldız
Yılın Entegre İletişim Kampanyası: PEUGEOT - Peugeot 408
Yılın Jüri Özel Ödülü: Mercedes-Benz Perakendenin Fijital Dönüşümü
Yılın Basın Lansmanı: Renault Austral Gökçeada Lansmanı
FIAT TOPLAM PAZAR LİDERİ
Geçen yıl binek ve hafif ticari olmak üzere toplam satışlarda 193 bin 622 adetle Fiat ilk sırayı aldı. Fiat'ı, 135 bin 645 adetle Renault ve 102 bin 380 satışla Ford takip etti. Volkswagen 88 bin 776 satışla dördüncü ve Peugeot 78 bin 632 satışla beşinci sırada yer aldı. Otomobil satışları ele alındığında geçen yıl en fazla satış gerçekleştiren marka 125 bin 348 ile yine Fiat oldu. Fiat'ı 117 bin 491 satışla Renault ve 71 bin 93 satışla Volkswagen izledi.