Pirelli motor sporlarının sezon finalini kutluyor

Motor sporlarında olağanüstü bir yılı daha tamamlayan Pirelli, küresel rekabette 110. sezonunun finalini İzmit’teki “şampiyonların fabrikasının” kapılarını açarak kutluyor.

Pirelli’nin 1960 yılında İzmit’te kurduğu fabrika, Türkiye’deki ilk lastik üretim tesisiydi. Fabrika, 2007’den bu yana motor sporları için lastik üretiyor ve bu rakam her yıl 403 farklı türde yarış lastiğine ulaşıyor. Fabrikanın 20.000 m² büyüklüğündeki ek tesisinde 250’den fazla çalışan sadece yarış lastikleri üretiminde görev yapıyor.                     

İzmit’teki “şampiyonların fabrikası”, Pirelli’nin Milano’daki ünlü araştırma ve geliştirme birimiyle birlikte İtalyan şirketinin motor sporları programında çok önemli bir rol oynuyor. Sürekli gelişimden ilham alarak otomotiv üreticileri ve takımlarla yakın işbirliği içinde çalışan Pirelli, motor sporları dünyasının en önemli lastik şirketi olarak biliniyor.

Pirelli, 2017 yılında iki ve dört çeker araçlara yönelik 460 şampiyonanın tedarikçiliğini üstlendi. Yılda yaklaşık 1200 yarışı kapsayan bu 460 şampiyonanın 157 pist serisi ve 69 ralli serisi olarak toplam 226’sı otomobillerle koşuluyor.

Her sene yeni seriler eklemeye devam eden Pirelli bir süre önce yaptığı bir açıklamayla 2018 yılında yeniden Dünya Ralli Şampiyonası’nadöneceğini duyurdu. Şampiyonanın ilk kez başladığı 1973 yılından itibaren lastik sağlayan Pirelli, yıllar içinde 25 şampiyonluk unvanı ve 181 ralli kazandı.

Gençliğe verdiği önemi vurgulamaya devam eden Pirelli, gelecek yıldan itibaren Dünya Gençler Ralli Şampiyonası’nın tek lastik tedarikçisi olacak. Pirelli, daha önce 16 yaşındaki Oliver Solberg ve 17 yaşındaki Kalle Rovanpera gibi genç ralli yeteneklerinin çıkışına yardımcı olmuştu. En yeni nesil Pirelli WRC lastiklerinin tamamı İzmit Fabrikası’nda üretilecek.

İzmit’te üretilen motor sporları lastikleri için Pirelli’nin Milano’daki araştırma ve geliştirme birimi tarafından gerçekleştirilen simülasyon, hamur ve yapı modelleri esas alınıyor. Teknolojinin yanı sıra Pirelli’nin yol lastiklerini tanımlayan ‘mükemmel uyum’ (perfect fit) felsefesi de paylaşılarak her müşterinin farklı beklentilerine ve koşullarına uyacak terzi işi üretim yaklaşımı benimseniyor. Bunların tümü Pirelli’nin prestij ve süper otomobil segmentinde (yaklaşık yüzde 50 pazar payıyla) tartışmasız liderliğine katkıda bulunuyor.