Peugeot 508 yeni yüzüyle ortaya çıktı

Yeni Peugeot 508, sahip olduğu özelliklerle sınıfının dengelerini değiştiriyor.

Araç gövdesinde uygulanan etkin NVH (Noice, Vibration and Harshness) çözümleri, boyut optimizasyonu, ağırlık düşürmeye yönelik önlemler ve sürtünme katsayısını düşüren aerodinamik çözümler, CO2 emisyon salınımını şimdiye kadar elde en düşük seviyelere düşürüyor.

Yeni Peugeot 508, yeni nesil Euro 6.c normuna uyumlu PureTech ve Blue HDi motorlar (gelişmiş SCR teknolojisi) sayesinde sınıfının en iyi CO2 emisyon salınım değerlerine imza atıyor. 1.6 litre PureTech motordan geliştirilen; PureTech 180 S&S EAT8 ve PureTech 225 S&S EAT8 olmak üzere iki yeni benzinli motor sunuluyor. Dizel cephesinde ise 1.5L ve 2.0L BlueHDi motorlardan geliştirilen; BlueHDi 130 S&S 6 ileri manuel, BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8 ve BlueHDi 180 S&S EAT8 olmak üzere dört farklı alternatif bulunuyor.

Made in France

Yeni Peugeot 508’in üretimi Mulhouse tesislerinde gerçekleşirken, motor ve aktarma organlarıTrémery ve Douvrin tesislerinde üretilecek. Bu nedenle Yeni Peugeot 508, Fransa'da üretildiğini teyit etmek için "Origine France Garantisi" sertifikası ile lanse edilecek. 2018 Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk gösterimi gerçekleşecek olan Yeni Peugeot 508 Eylül ayından itibaren global pazarlarda satışa sunulacak.

Yeni PEUGEOT 508’in boyutları

1 – Büyük bir özenle belirlenen boyutlar

Toplam uzunluğu 4.75 metre olan Yeni Peugeot 508, ana akım pazarının en kompakt sedan modellerinden biri olmakla birlikte premium modellere daha yakın bir duruş sergiliyor. Audi A5 Sportback ile benzer bir uzunluğa sahip olan Yeni Peugeot 508, 4,86 metre uzunluğundaki Volkswagen Arteon'dan 11 cm daha kısa. Önceki nesil ile kıyaslandığında toplam uzunluğu 8 cm kısalan aracın dingil mesafesi ise 2,4 cm kısaldı. 2,79 metre dingil mesafesine sahip olan Yeni Peugeot 508, geniş ve ferah bir yaşam alanı sunuyor. Yeni Peugeot 508 böylece segmentin en iyi dingil mesafesi ve uzunluk oranlarından biriyle öne çıkıyor. Kısa tutulan ön ve arka aks çıkıntıları gerek sürüş anında, gerek  manevra anında daha atak ve kıvrak bir yapıyı beraberinde getiriyor. Önceki nesil ile karşılaştırıldığında 1,5 metre iyileştirilen dönüş çapı 10,8 metre ile sınıfının en iyi değerine imza atıyor.

1,40 metrelik tavan yüksekliği 6 cm azalırken, genişliği 2 cm arttı. Yeni gövde orantılarıyla Peugeot 508, çok daha dinamik ve yolda çok daha heybetli bir görünüm sergiliyor. Çerçevesiz kapıların kullanımıyla tesis edilen alçak tavan yapısı sayesinde baş mesafesinden ödün vermeden en yakın rakibi Audi A5 Sportback ile birlikte Peugeot 508’i, dünyanın en dinamik sedan modellerinden biri yapıyor. Ayrıca alçak tavan mimarisi ve aerodinamik açıdan optimize edilmiş detaylar sayesinde 0.26 Cx ve 0.57 m2 SCx değerleri sunuyor. Aracın dinamik tasarımını ve gövdesini tamamlamak üzere çamurluk boşluklarını tamamen dolduran 16 inç ile 19 inç arasında farklı büyüklükte alaşım jant alternatifleri devreye giriyor.

2 – Optimize edilmiş yaşam alanı

Optimize edilmiş mimarisiyle Yeni Peugeot 508; kompakt dış boyutlarla kullanıcıların gereksinimlerini yerine getiren, onları rahat ettiren geniş yaşam alanını aynı potada eritiyor. Ön ve arka koltuk baş mesafesi Audi A5 Sportback ile aynı seviyelerdeyken 1.455 mm’lik ön dirsek mesafesi Audi’den 50 mm ve arka bacak mesafesi de 30 mm daha geniş. Ama her iki model de aynı uzunluğa sahip.

Anahtarsız giriş ile açılan elektrikli bagaj kapağının ardında 487 litrelik bir bagaj gizleniyor. Önceki nesil ile kıyaslandığında daha geniş yükleme ağzına ve alçak yükleme eşiğine sahip olan bagaj, erişim ve kullanım kolaylığı ile öne çıkıyor. 2/3-1/3 oranında iki parça olarak katlanan arka koltuk sırtlıkları ve kayak taşıma açıklığına sahip kolçak gibi detaylar fonksiyonelliği destekliyor. Arka koltuk sırtlıkları katlandığında bagaj hacmi 1.537 litreye kadar çıkıyor.