''Pasta aynı kalırken dilimler küçülüyor''

Türkiye pazarında satış yapan marka sayısının 50'yi geçtiğini belirten MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “İnanılmaz bir rekabet var. Pasta aynı ama alınan dilimler küçülüyor” açıklamasını yaptı.

SÜMER DEMİRCİLER

Yılın ilk aylarından itibaren sürekli büyüme eğilimi gösteren otomobil satışlarında rekor sonuçlar geliyor. İlk dört aylık satış adetleri toplam pazarda daha şimdiden 2024'ün üzerine çıkıldığını gösteriyor. Birçok marka yıl sonundaki toplam pazar tahminlerini yukarı doğru güncellerken, yeni modellerle satışlar da artıyor. Tüketici taleplerindeki yükselişe paralel satışlarını yükselten markalardan biri de Renault oldu. Binek ve ticari araç satışlarında ilk dört ayda 36 bin 900 adedi binek olmak üzere toplamda 40 bin 34 araç satışına ulaşan Renault, hem binek otomobilde hem toplam satışlarda liderlik koltuğuna oturdu. Marka, ikinci yarıda yeni modellerle daha da büyümeyi planlıyor. Başta yeni elektrikli modeli Renault 5 olmak üzere, sportif elektrikli Alpine ve makyajlanan Austral markanın bu yılki kozlarından olacak.

REKABET ELEKTRİKLİYE KAYDI

Ülkemizdeki vergi sistemi nedeniyle tüketicilerin elektrikli otomobillere yöneldiğini vurgulayan MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, yüzde 10 ÖTV dilimine giren ve daha ulaşabilir fiyatlı elektrikli otomobillerle rekabetin daha da kızışacağını açıkladı. Bu aydan itibaren Renault 5 modelini rekabetçi fiyatlara satışa sunacaklarını belirten Çağdaş, "Piyasaya son dönemde fiyatları 1.1 milyon lira ile 1.3 milyon lira bandında yeni elektrikli modeller pazardaki yerini aldı. Biz de Renault 5'i uygun fiyatla getirebilmek adına Fransa ile görüşmelere devam ediyoruz. Gelecek elektriklide, Renault 5'i geniş kitlelere ulaştırmak istiyoruz. Fiyat için pazarlıklarımız sürüyor. Ana merkezden ekstra destek istiyoruz" diye konuştu.

MARKA SAYISI 50'Yİ GEÇTİ

Son dönemde Çinli markalarla birlikte pazardaki dengelerin değiştiğini vurgulayan Çağdaş, özellikle fiyat odaklı rekabetin daha da artacağını beklediğini belirtti. Binek otomobilde ÖTV matrah limitlerinin uzun süredir güncellenmediğini ve kredi musluklarının kapalı olduğunu hatırlatan Çağdaş, "Günümüz koşullarında 250 bin-300 bin lira kredi kullanarak otomobil satın almak çok zor. Kredi alsanız da maliyeti çok yüksek, finans maliyeti aylık yüzde 4-4.5'lere kadar çıkmış durumda. İlk 4 ayda pazarda ÖTV muafiyetli satışların etkisi görüldü. Markaların kendi finansmanıyla işler dönüyor. Ekonomi yönetiminin sıkı para politikası devam edecek. Otomobil satılıyor, ancak sektör zorlanıyor. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'ne (ODMD) üye olan marka sayısı 50'yi geçti. İnanılmaz bir rekabet var. Pasta aynı ama alınan dilimler küçülüyor. Böyle giderse yeni yatırımların da gelmesi zor" açıklaması yaptı.

MAKYAJLI AUSTRAL TEMMUZDA

Renault'un ülkemiz pazarında da tercih edilen SUV modeli Austral, geçirdiği makyaj operasyonuyla birlikte daha güçlü ve iddialı bir hale gelmiş. Yenilenen ön ve arka tasarımı ile yeni ışık imzası sayesinde Austral, Rafale ve yeni Espace ile görsel olarak daha uyumlu görünüşe kavuşmuş. Türkiye'de günümüze kadar toplam 18 bin 353 adet satılan modelin makyajlı versiyonu temmuz ayında bayilerde olacak. Modelin full hybrid E-Tech 200 beygirlik güç aktarma sistemi, içten yanmalı 1.2 litrelik turbo motor ve iki elektromotordan oluşuyor. Ortalama yakıt tüketimi 4,7 lt/100 km olan Austral'in 0-100 km/s hızlanma değeri 8,4 saniye olarak açıklandı.

TAKIM ELBİSELİ YARIŞÇI

Renault Grup markalarından Alpine, ailesi de büyüyor. Tamamen elektrikli Alpine A390 serinin ikinci modeli olarak yollara çıkmaya hazırlanıyor. Takım elbiseli yarış otomobili olarak tanımlanan, üç elektrik motoruna sahip Alpine A390'nın GT versiyonu toplam 400 beygir güç ve 650 Nm'ye varan tork değeriyle, 0'dan 100 km/s hıza 4,8 saniyede çıkıp, 200 km/s hıza ulaşıyor. GTS versiyonu ise 470 beygir güç ve 808 Nm tork değeriyle 0'dan 100 km/s hıza 3,9 saniyede ulaşıyor ve maksimum 220 km/s hıza çıkıyor. Alpine A390 ülkemize 2026 yılında gelecek.