SÜMER DEMİRCİLER
Ticaret Bakanlığı yayınladığı yönetmelikle konut satışlarında taksit sınırını kaldırırken, taşıt satışlarında 60 aya kadar taksit imkanı getirdi. Buna göre nihai fatura değeri 120 bin lira ve bu tutarın altında olan taşıt satışlarında 60 ay, 120 bin liranın üzerinde olup 300 bin lirayı geçmeyenlerde 48 ay, 300 bin liranın üzerinde olup 750 bin lirayı aşmayanlarda 36 ay ve 750 bin liranın üzerindeki taşıt satışlarında 24 ay taksit uygulanabilecek.
OTO SATIŞINA YENİ DÜZENLEME
YERLİ FAYDALANACAK
Fiyatları 300 bin TL'nin altında yer alan Fiat Egea, Renault Clio, Renault Megane, Toyota Corolla gibi modeller kredili olarak satılırken en yüksek vade 36 ay olarak uygulanabiliyordu. Artık 300 bin TL'nin altında kalan modeller 36 yerine 48 ay vadeli krediyle satın alınabilecek. Bu dilime ağırlıklı yerli üretim araçlar giriyor.
TİCARİ ARAÇ COŞAR
Türkiye pazarında 120 bin TL'ye satılan binek otomobil bulunmuyor. Ancak daha düşük ÖTV oranına sahip hafif ticari araçlarda, 120 bin TL'ye kadar çok sayıda seçenek bulunuyor. Örneğin şu anda 114 bin TL'ye satılan Fiorino Combi, daha önce en fazla 36 ay vadeli satılabilirken, şimdi 60 ay vadeli alınabilecek. Bu arada bakanlığın düzenlemesi, yıl sonu çıkan BDDK kararıyla da uyumlu hale getirildi.
SEKTÖR NE DİYOR?
EKONOMİK OTOLARA YARAR
Otomotiv Distribütörleri Derneği ve Doğuş Otomotiv İcra ve Yönetim Kurulu Başkanı Bilaloğlu: Sektör adına atılmış olumlu bir adım. Özellikle düşük fiyatlı araçların bulunduğu segmentlerin büyümesini destekleyecek. Ancak taksit sayısı artacak diye rekabetin bu kadar yoğun olduğu sektörde fiyatlar düşmesini beklemek yanlış olur.
ÇOĞUNLUK 48 AYLIK DİLİMİNDE
Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Murat Şahsuvaroğlu: Sektörde mevcut otomobil satışlarının büyük çoğunluğu 48 aya izin verilen dilime giriyor. Bu nedenle satışlarına ve tüketici tercihlerine olumsuz yönde etki etmesini beklemiyoruz. Buradaki gözlemlediğimiz konu, düzenlemenin yüksek fiyatlı otomobiller ile ilgili olduğudur.
YÖNETMELİK LÜKSLERİ ETKİLEYECEK
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt: Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan bu düzenlemenin daha çok fiyatı yüksek olan, bir anlamda 'lüks' araçların satışını azaltmak amacıyla yapıldığını tahmin ediyoruz. Ancak piyasaya bunun etkisi ne olur, bunu zaman gösterecektir.