MINI, artık eski teknoloji kalan şanzımanını değiştirmeye karar vermiş. Bu değişimle 6 ileri tork konvertörlü otomotik şanzıman yerini 7 ileri çift kavrama şanzımana bırakmış. Yeni şanzıman, eskisine göre daha hızlı vites değişimi ile daha fazla sürüş keyfi sunacak.
Geleneksel tork kovertörlü şanzımandan tamamen farklı bir mantıkta çalışan şanzıman, aslında iki adet manuel şanzımanın birleşiminden oluşuyor. İki adet debriyaja da sahip olan sistem, her zaman bir üst vitesi hazır konumda tutabilir. Bu sayede çok hızlı vites geçişi sağlayan bu sistem aracın da kesintisiz hızlanmasını sağlar. MINI, şanzımanın ömrünü uzatmak ve olası sorunlarla karşılaşmamak için, navigasyon sistemine sahip olan araçlarda, bu şanzımanı birbirine bağlamış. Bu bağlantı sonucunda, yolun eğimi, trafik durumu, motor freni yapılması gereken yerler gibi durumlarda önceden kendini ayarlayarak daha verimli ve sorunsuz çalışması sağlanmış.
Tork konvertörlü şanzımana göre daha düşük yakıt tüketimine de sahip olan otomobil, süzülme modu adındaki bir sisteme de sahip. Bu değişimle birlikte vites kolunu da değiştiren MINI, BMW’lerden alışkın olduğumuz Joystick sistemine geçmiş.