Mazda güvenlik, teknoloji ve keyifte çıtayı yükseltiyor

Yapılan testlerde dünyanın en güveni markası unvanını ele geçiren Japon üretici Mazda, yeni SUV modeli CX-5 ve açılır tavanlı MX-5 ile müşteri kitesini genişletecek.

SÜMER DEMİRCİLER

Kısa bir sure önce Amerikan Karayolu Güvenliği Sigorta Enstitüsü tarafından yapılan testler sonrasında en güvenli marka unvanını kazanan Japon üretici Mazda, birbiri ardına yeni modellerini devreye alıyor. Japon marka son olarak yeni CX-5 modeli ile ikonik roadster MX-5’in RF'i Türkiye pazarına sundu.

SÜRÜCÜYLE BÜTÜNLEŞİYOR 

Mazda’nın kompakt SUV’u CX-5, ilk olarak 2012’de yollara çıkmıştı. O dönemde Skyactiv teknolojilerinin ilk olarak uygulandığı model olan CX-5’te Kodo (Japonca’da Hareketin Ruhu anlamına gelen) tasarım felsefesi ve Jinbai-Ittai teknolojisi kullanılmış. Jinbai-Ittai, sürücü ile aracın bütünleşmesi olarak özetlenebilir yani aracın sürüş dinamikleri keyifli bir kullanım için ayarlanmış. Yapılan sürüşlerde de bu özellik daha ilk dakikalarda hissediliyor.

1.5 MİLYON ADET SATIŞ BAŞARISI

Mazda CX-5, günümüze kadar 120 ülkede toplam 1,5 milyon adet satış başarısı yakalayan bir model. Mazda için bu model çok önemli çünkü global satışların dörtte biri CX-5’ten geliyor. Türkiye’de ise 2012’den bu yana toplam 861 adet CX-5 satılmış, 2017 yılında ise 90 adet CX-5 satılması hedefleniyor. Türkiye’de satış adetlerinin bu seviyelerde gitmesinin en büyük nedeni CX-5’te 2.0 lt ve üzerindeki atmosferik emişli motorların kullanılıyor olması ve bu nedenle vergi dezavantajı yaşanması.

Mazda mx-5 daha keyifli

Mazda’nın ikonik roadster modeli MX-5’te artık, RF (Retractable Fastback) ismi verilen, farklı bir tavan yapısına sahip gövde versiyonu da yer alıyor. Standart tente tavanlı MX-5’ten farklı olarak, Porsche’nin 911 Targa modellerindekine benzeyen küçük sert tavan, elektrikli mekanizmasıyla 12 sn'de katlanarak bagajdaki yerini alıyor. Targa tarzı tavan açılıp bagaja yerleştikten sonra da sürücü ve yolcunun arkasında C sütunları duruyor ama arka cam bagaja gizleniyor. 

MÜŞTERİ KİTLESİ GENİŞLEYECEK 

Yeni modellerle müşteri kitlesini genişleteceklerine vurgu yapan, Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, RF’in gerektiğinde Coupe, gerektiğinde ise Roadster olarak kullanılabileceğini açıkladı. MX-5 RF’in başlangıç fiyatı 138 bin TL yani tente tavanlı MX-5’in başlangıç fiyatından 20 bin TL daha pahalı.

Gözleri yoran ayrıntılar yok 

Mazda CX-5’in ikinci neslinde ise önemli değişiklikler yapılmış. Dış tasarımda far ve stop grubu yeniliği temsil ederken, iç tasarımda ise özellikle kokpitte gereksiz düğme kalabalığı ortadan kaldırılmış. Gösterge paneli ve ön cama yansıtılan renkli HUD gösterge de kullanım sırasında kolaylık sağlıyor. Boyutlar aynı kalsa da sade tasarımdan dolayı iç mekan genişliğinin artmış gibi algılandığını belirtmek gerekiyor.

Dayanıklı gövde yapısı

Yeni nesilde ultra yüksek gerilimli hafif çelik kullanımıyla gövde ağırlığında önemli miktarda tasarruf sağlanmış, ayrıca gövde rijitliği de artırılmış. Öte yandan bir önceki CX-5'te yaşanan iç mekana sızan sesleri yeni versiyonda yüksek ses izolasyonuyla ortadan kaldırılmış. Hafif çelikle sağlanan ağırlık tasarrufundan daha fazlası ilave izolasyon için harcanmış. CX-5, 30 kg kadar daha ağırlaşırken, performans değerleri korunmuş.

Dört çeker ve otomatik

Yeni CX-5 Türkiye’ye 2.0 lt atmosferik, benzinli motorla geliyor, 160 beygir gücündeki motor, AWD dörtçeker sistemi ve 6 AT otomatik vitesle kombine ediliyor. Aracın fiyatı 183 bin 500 TL’den başlıyor. CX-5’teki 2.2 lt’lik dizel motorsa ülkemiz pazarına ithal edilmeyecek.