Opel Astra, Ford, Kia ve Volkswagen'den yeni rakiplerine karşı elini güçlendirmek için gelecek yıl hem görsel hem de mühendislik bakımından güncellemelerle çıkacak. Bu model hala GM platformlarını kullanan son modellerden birisi olacak ve markanın yeni sahibi PSA'nın platformları ile tüm Opel otomobiller 2022 itibariyle elektrikli sistemlere sahip olacak.
2019'un ikinci yarısında makyajlı Astra bayilere ulaştığında güçlü rakiplerle karşılaşacak. Yeni Ford Focus ve Volkswagen Golf bunların başında geliyor.
En azından son gelen casus fotoğraflara bakarsak Opel tasarımda radikal değişiklikler planlamıyor. Ön ve arka kısımlardaki hafif kamuflaj sadece farlar ve ön tampon ile arkada ufak değişiklikler olacağını işaret ediyor.
Opel artık Peugeot ve Citroen'in de sahibi olan PSA'ya ait olsa da, Astra GM tarafından geliştirilen platformunu kullanmaya devam edecek ve mevcut modelin motorlarında değişiklik olmayacak.
Mevcut Astra'nın PSA parçaları ve motorlarına geçişi için yüksek maliyetli bir yatırım gerekiyor. Otomobilde mevcut 1.0 litre üç silindirli turbo benzinli motor daha büyük 1.4 litre turbo benzinli ve 1.6 litre dizel seçeneklerle birlikte sunulacak. Tüm motorlarda bazı performans ve verimlilik iyileştirmeleri yapılabilir. Modelin bir GSi versiyonunun çıkartılması da bekleniyor. Bu versiyonda Insignia GSi'nin 2.0 litre turbo motoru 260 hp güç çıkışı azaltılarak kullanılabilir. Şu anki nesilde olmasa bile VXR versiyonunun da Astra serisine gelecekte geri dönmesi bekleniyor.
Güncellenen 7. neslin yerine 2022'de gelecek 8. nesil Astra çok daha kapsamlı yenilikler sunacak. Platform, motorlar, yazılımlar ve donanım yenilenerek PSA parçalarına geçilecek.
Yeni Astra 2022'de ayrıca yarı hibrit sistemle gelecek. Opel bu sistemi bütün PSA ailesi için geliştiriyor, dolayısıyla Peugeot, Citroen ve DS araçlarda da kullanılacak. Plug-in hibrit ve tam elektrikli Astra modelleri de görebiliriz.