SÜMER DEMİRCİLER
Geçtiğimiz yıl yaklaşık 23 milyon satışla dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin, üretim ve fuar alanında bu öncülüğünü ilan etmiş durumda. Avrupa ve Amerika'da otomobil fuarları her yıl kan kaybedip, cılızlaşırken Çin bu alanda da tam anlamıyla atak yapıyor. Geçtiğimiz hafta kapılarını açan Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı (Auto China 2024) büyük bir ziyaretçi akınıyla karşılaşırken, Çinli üreticiler dışında Avrupalı markaların da yoğun katılımına sahne oldu
GEELY DÖNÜYOR
Daha önce Anadolu Grubu distribütörlüğünde Türkiye'de satılan Çinli büyük markalardan Geely de fuarın ev sahibi yıldızları arasındaydı. Marka, fuarda şarjlı hibrit versiyonları da bulunan kompakt SUV L7, e8 ve büyük SUV Galaxy başta olmak üzeri çok sayıda yeni model sergiledi. Türkiye pazarına dönüş için hazırlık yaptığı bilenen markanın kısa süre sonra öncelikle şarjlı hibrit modeli L7'yi satışa sunması bekleniyor. Geely'nin Türkiye'ye distribütör olmadan kendi gelmesi de büyük bir olasılık olarak değerlendiriliyor.
TOYOTA ATAĞI
Japon üretici Toyota, Avrupa pazarları için de referans olacak bZ3X hem de bZ3C olmak üzere iki yeni elektrikli modelin örtüsünü Pekin Otomobil Fuarı'nda kaldırdı. Tanıtılan yeni bZ3C, Toyota ve BYD tarafından ortaklaşa geliştirilen pil ve aktarma organlarını kullanan Tesla Model 3 boyutlarında bir fastback araç. İkinci yeni model bZ3x ise elektrikli SUV pazarındaki büyük rekabete katılacak.
XIAOMI SU7 HAZIR
Fuarın en çok ilgi çeken yeniliklerinden biri de Xiaomi'nin ilk elektrikli otomobili SU7 sedan oldu. Xiaomi'nin üreteceği dört elektrikli otomobilin ilki olan SU7'de 220 kW tek motorlu ve 495 kW çift motorlu olmak üzere iki güç seçeneği sunuluyor.
EYLÜLDE TÜRKİYE'DE SATIŞTA
İlk kez 2021 yılında EQG konsept aracıyla elektrikli G Serisi'nin ip uçları veren Mercedes, 3 yıl sonra efsanenin örtüsünü fuarda kaldırdı. EQ teknolojisine sahip Mercedes G 580, 116 kWh ile herhangi bir seri üretim elektrikli araçta kullanılan en büyük bataryalardan birine sahip. Arazinin elektrikli ustasında toplam 579 beygir güç, 1.164 Nm tork üreten dört ayrı elektrik motoru kullanılıyor. Bu da sıfırdan 100 km/s hıza 4.7 sn'de çıkabiliyor ve menzili de 473 km'ye kadar yükseliyor. Yeni G-Serisi eylül ayından itibaren Türkiye'de da satışa sunulacak.
VW Çin pazarında kullanacağı alt markası ve yeni konsept aracını fuarda ilk kez tanıttı.
VW'DEN ÇİN'E ÖZEL MARKA
Alman üretici VW, Pekin Fuarı'nda örtüsünü kaldırdığı ID.Code konsept aracıyla 'Çin'de, Çin için" elektrikli otomobil geliştirme" sözünü tuttuğunu gösterdi. İlginç tasarım ayrıntılarına sahip konsept aracın tavanında UV ışığının yanı sıra küçük bir elektrikli süpürge robotu da bulunuyor. ID.Code modeliyle birlikte VW Çin pazarında kullanacağı alt markası ID.UX'U da tanıttı. Yeni markanın Çin pazarında satışa sunduğu model sayısı 2030 yılına kadar 16'ya ulaşacak. Marka ayrıca Çin'deki portföyünü, 100 kilometrenin üzerinde elektrik menziline sahip yeni, yüksek verimli plug-in hibritlerle genişletecek.
CHERY'DEN YENİ HİBRİT SUV
Çin'in otomotivde ihracat bayrağını taşıyan ve ülkemizde de kısa sürede önemli satış başarısı yakalayan Chery, fuarda gövde gösterisi yapan markalardan oldu. Markanın menzili 1400 km'ye kadar çıkabilen şarj edilebilir hibrit modeli TIGGO 9 PHEV'in örtüsü fuarda kaldırıldı. 2.0 turbo benzinli motorla birlikte 175 kW güce ulaşan motorun yakıt tüketimi 100 km'de 5.2 lt kadar iniyor. TIGGO 9'un Türkiye'ye önümüzdeki yıl 1.5 lt PHEV motorla gelmesi planlanıyor.