Küçülen pazarda hibrit modellerle büyüyecek

Avrupa'da beşinci sıraya yerleşen MG Türkiye, yüzde 30 daralması beklenen pazara rağmen hedef büyüttü. Hibrit MG3 ve MG7'yi getirmeyi planlayan marka, 7 bölge 20 servis yapılanmasını tamamlayıp 20 bin adet satış hedefliyor.

SÜMER DEMİRCİLER

Geçtiğimiz yıl satışlarını en çok artıran marka seçilen MG Türkiye, toplam 14 bin 458 adet satışla İspanya'nın ardından Avrupa'nın en çok MG satılan 5.ülkesi oldu. Bu yıl Çinli otomotiv devi SAIC ile işbirliğimiz dördüncü senesine giriyor" açıklaması yapan Doğan Trend Otomotiv CEO'su Kağan Dağtekin, "SAIC geçtiğimiz yıl 5.3 milyon adetlik satışla Çin'nin en büyük üreticisi oldu. Üretim kapasitesi yıllık 7 milyon adede çıkan marka, Avrupa pazarlarında da hızla büyüyor. Her 100 elektrikli aracın Avrupa'da 8-9 adedini Çinliler satıyor SAIC'in Avrupa'da en yüksek satış hacmine ulaşmış 10. grup olduğunu görüyoruz. 254 bin adet satışla beraber Volvo'yu yaklaşık 40 bin adet gibi bir rakamla geçerek Tesla'nın arkasından Avrupa'da 10. sıraya ulaştı" diye konuştu.

6 AYLIK STOK VAR

Çin'den yapılan elektrikli araç ithalatı için getirilen 7 bölge 20 servis şartı için de çalışmalarını hızlandırdıklarını, teknik detayların netleşmesini beklediklerinin altını çizen Dağtekin, "Elektrikli araç tebliğine dair hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. Birincisi 20 bölgede kendimize ait servis kurulumu. Şu anda zaten 20'den fazla servisimiz, çağrı merkezimiz, mobil yardım araçlarımız var. Kısa süre sonra çalışmalarımızı tamamlarız" dedi. Tebliğ devreye girmeden Avrupa'ya giden gemileri ana firmanın verdiği destekle Türkiye'ye gönderdiklerini açıklayan Dağtekin, "Elektrikli modellerimizde neredeyse 6 ay yetecek stokumuz var, tedarikte bir sıkıntı yaşamayacağız" dedi. Bu yıl iki yeni MG modelini Türkiye pazarına sunmaya hazırlanan marka, B hatchback sınıfında mücadele edecek hibrit MG3'ü temmuz ayında getirecek. Cenevre Fuarı'nda ilk kez sergilenecek modelde 1.5 benzinli ve elektrikli motor birlikte kullanılacak. Yeni modeli 100 km'de 4.4 lt gibi iddialı tüketim rakamlarına imza atacak.

HEDEFLERİ BÜYÜTTÜ

Bu yıl otomobil pazarını değişik bir yılın beklediğini açıklayan Dağtekin, "İlk 3 ay farklı, ikinci-üçüncü çeyrek farklı, son çeyrek farklı olacak diyoruz ama sonucunda yüzde 30-35 arası bir daralma bekliyoruz. Yani Doğan Trend Otomotiv olarak bizim öngörümüz, otomobil pazarının 967 binlerden 600-650 bin adetler arası bir yere oturacağı yönünde. Pazardaki bu daralmaya rağmen yeni modellerimizin etkisiyle satışlarımızı 20 bin adet ve üzerine çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.

Kağan Dağtekin, Çinli marka ile yatırım hedeflerinde bir değişiklik olmadığını açıkladı.

TÜRKLER İSTEDİ GELİYOR

Markanın ikinci yeniliği ise MG7 olacak. Avrupa pazarlarında satılması planlanmayan sedan MG7'inin tanıtımından itibaren Türk tüketiciler tarafından büyük beğeni gördüğünü belirten Dağtekin, " Çin'deki birçok arkadaşımız "7" kelimesini öğrendiler bizden. O kadar çok rağbet gördü ki sosyal medyada, biz bu ürünü SAIC'ten istedik. Sosyal medya talep mesajlarını paylaştık. Türk insanı MG7 almak istiyor dedik. Biz MG7 diye diye onlar da öğrendiler ve planlanan 2025'in Şubat ayında üretim başlangıcı ile bu aracı da Türkiye'ye getireceğiz" açıklaması yaptı.