Kadın yöneticiler direksiyonu tarihi satış rekoruna çevirdi

Genel müdür ve pazarlama direktörlüğü görevini kadın yöneticilerin üstlendiği Citroen Türkiye, yeni modeli C4'ün de olumlu etkisiyle yıl sonunda 40 bin adetlik satışa ulaşıp, markanın tarihi rekorunu kırmayı hedefliyor.

SÜMER DEMİRCİLER

Köklü bir geçmişi bulunan Fransız marka Citroen, özgün tasarımları ve yenilikçi mühendislik çözümleriyle otomobil tarihinde haklı bir üne sahip. Stellantis ve ülkemizde Groupe PSA Türkiye çatısı altında bulunan marka son dönemdeki ataklarıyla da dikkat çekiyor.

40 BİNLİK REKOR GELİYOR

Ülkemizde kilit yönetim pozisyonlarında kadın yöneticilere yer veren tek marka olan Citroen'de geçtiğimiz aylarda genel müdürlük görevini Selen Alkım, pazarlama direktörlüğünü de Zeynep Durusu üstlendi. İki kadın yöneticinin direksiyonda olduğu Citroen, bu yıl tarihi satış rekorunu kırmaya hazırlanıyor.

Markanın 2018'de 12 bin adet satış yaptığının altını çizen Citroën Genel Müdürü Selen Alkım, "Bu yıl kendimize 40 bin adetlik satış hedefi belirledik. İlk dört aya baktığımızda 10 bin adet satışı şimdiden gerçekleştirdik. Pandemi koşullarına rağmen yılsonunda Citroen Türkiye'nin bugüne kadar gerçekleştirdiği en büyük satış performansına imza atıp tarihi rekoru kıracağız" açıklaması yaptı.

ONLINE SATIŞ BAŞLADI

Alkım, yeni pazara sundukları C4 ve yılsonunda gelecek C3 Aircross'un satış dinamiklerini yükselteceklerini belirtip, "Bu yıl yeni C4'ten yaklaşık 4 bin adet satmayı planlıyoruz. Mayıs ayından itibaren bayilerimizde online satış sistemini de devreye soktuk. Müşterilerimiz site üzerinden istedikleri aracın versiyonunu, rengini, opsiyonunu, bayisini, nereden teslim almak istediğini seçebilecek ve ufak bir kaparoyla da rezervasyonunu gerçekleştirebiliyor. Türkiye çapında 51 satış noktasında temsil ediliyoruz. Yeni yatırımcılar da satış örgütümüze katılmak için başvuruyor" diye konuştu.

ELEKTRİKLİLER SIRADA

Avrupa'da satışına başlanan elektrikli C4 için planlamaların devam ettiğini belirten Citroen Pazarlama Direktörü Zeynep Durusu, yılsonunda elektrikli model için sipariş toplamaya başlayacaklarını açıkladı. Citroen'in 2 kişilik elektrikli ulaşım aracı Ami'nin de yıl sonunda Türkiye'ye getirilmesi planlanıyor.

Üst düzey yöneticilerinin kadınlardan oluştuğu tek marka olan Citroen Türkiye'de Selen Alkım genel müdürlüğü (solda) Zeynep Durusu da pazarlama direktörlüğünü yürütüyor.

Yeni C4, Citroën Akıllı Tablet desteği gibi çok sayıda yenilikçi teknolojiyi de bünyesinde barındırıyor.

SUV'LARA GÖZ KIRPIYOR

Markanın C HB sınıfındaki temsilcisi C4, ülkemiz pazarında da toplam 40 bin adet satılan bir model. Yeni versiyonda, hem hatchback hem SUV müşterisine hitap eden bir crossover tasarımına kavuşan C4, sınıfının büyük araçlarından birine dönüşmüş. Şık hatları, ön yolcu için tablet desteği gibi akılcı çözümleriyle dikkat çeken yeni model ülkemiz pazarına dizel ve benzinli motor seçenekleriyle geldi. 1.2 lt (100 ve 155 beygir) ve 1.5 lt (130 beygir) dizel motorlarla alınabilen C4'te EAT8 otomatik şanzıman kullanılıyor. C3 Aircross ve C5 Aircross modellerinin arasına konumlanan C4'ün kampanyalı fiyatı 219 bin TL'den başlayıp, en üst motor ve donanım seviyesinde 367 bin TL'ye yükseliyor.