Kadın kullanıcıların kalbini çalmaya geldi

Skoda'nın dördüncü kez yenilenen modeli Fabia, büyüyen boyutları, 1.0 lt tutumlu motoru ve 379 bin 900 TL fiyatıyla bayilerde. Yeni modelle kadın kullanıcı oranını % 51'in üzerine çıkarmayı hedefliyor.

SÜMER DEMİRCİLER

ÇEK üretici Skoda'nın en başarılı modellerinden olan Fabia, ilk kez yollara çıktığı 1991'den günümüze kadar 3 nesilde tüm dünyada 4.5 milyon adetlik önemli bir satışa ulaştı. Türkiye yollarında toplam 40 bin adet kullanıcıyla buluşan Fabia, dördüncü kez yenilenerek ülkemizde de bayilerdeki yerini aldı.

YAŞ ORTALAMASI GENÇLEŞİYOR

"Fabia, yeni müşteri portföyü oluşturmamızı sağlayacak" açıklaması yapan Yüce Auto-ŠKODA Genel Müdürü Zafer Başar, 2014 yılında ilk kez satışa çıkan Fabia'nın 3'üncü neslinin müşteri portföyü 39,5 yaş ortalamasındaydı. 4'üncü nesil modelimizin öne çıkan üstün özellikleri ve sürüş dinamikleri ile yaş ortalamasını 35-36'lara çekmesini bekliyoruz" açıklaması yaptı.

KADIN ORANI YÜZDE 51

Başar" 2018 yılında yeni ürün gamının oluşmasıyla beraber müşteri kimliğimizde de büyük değişiklikler olduğunu gördük. Ortalama müşteri yaşımız 5 yaş birden düşerek 42'ye indi. Yeni marka konsepti daha genç bir nüfusa hitap ediyor. 2018 yılına kadar müşterilerimizin yüzde 25'i kadındı. Bugün yüzde 30 seviyesine ulaştı. Yeni Fabia ile Türkiye pazarında da kadın kullanıcı oranımızın yüzde 51'i geçmesini hedefliyoruz. Kadınların sevdiği, beyaz yakalıların tercih ettiği bir marka haline geldik" dedi.

PAZAR TAHMİNİ ZOR

"Büyümemizde bireysel müşterilerimiz önemli bir rol oynuyor. O yüzden filo satışlarımızı toplam satışlarımız içerisinde yüzde 25 civarında tutmaya çalışıyoruz" açıklaması yapan Başar,'' Pandemi ile birlikte ortaya çıkan çip krizinin ardından yaşanan Ukrayna-Rusya savaşının da otomotiv üretiminde birçok komponentin bulunamamasına yol açtı. Bütün bu belirsizlikler sağlıklı bir pazar tahmini yapmayı zorlaştırıyor" diye konuştu.

2022 HEDEFİ 25 BİN ARAÇ

2022 hedeflerini de açıklayan Başar "2022 yılında 25 bin aracın üzerinde satış hedefimiz var. Fabia'da ise normal şartlarda bir üretim olsaydı minimum 6 bin adet satabileceğimizi planlıyorduk ama şu dönem toplam satışımızın yüzde 10'unu oluşturacak Fabia satışı hedefliyoruz. 2021'de hedefimiz 40 bin araç satmaktı ve ilk 6 ayda bu tempoyu yakalamıştık. Bu yılki hedefimiz de 50 bin araç satmaktı. Ürün gamımızda buna el veriyordu. Bu rakama sonunda ulaşacağız ancak arz sorununun ortadan kalkması gerekiyor" dedi.

Fiyatı 379 bin TL'den başlıyor

VW'nin modüler MQB-A0 platformuna geçiş yapan yeni Fabia, yenilenirken boyu da büyümüş. 4,108 mm ile önceki nesle göre 111 mm daha uzun oldu ve dört metre uzunluğu aşan model, artık bir üst sınıfa göz kırpıyor. Bagaj hacmini 50 litre artırarak 380 litreye çıkaran Fabia, sınıfının en büyük hacmini sunuyor. Türkiye pazarına1,0 TSI motorun 95 ve 110 beygirlik iki versiyonuyla getirilen Fabia'da DSG otomatik şanzıman da alınabiliyor. Otomobilin manuel vitesli giriş versiyonunun fiyatı 379 bin 900 TL'den başlarken, en üst donanım ve motor versiyonunda fiyat 459 bin 900 TL'ye yükseliyor.