SÜMER DEMİRCİLER
Tümüyle elektrikli ve hibrit araçlarda büyük bir atılım yapmayı planlayan Koreli marka Hyundai, tarihinin en büyük yatırımlarından birini geçtiğimiz günlerde açıkladı. 2030 yılına kadar 90 milyar dolardan fazla yeni yatırım yapmayı planlayan marka, satış hedeflerini de yükseltti. 2030 yılına kadar küresel olarak yılda 5.5 milyonluk bir satış hedefleyen Hyundai, aynı zamanda bu rakamın 2 milyon adetinin de elektrikli modellerden oluşmasını planlıyor. Marka, 2030 yılına kadar uygun fiyatlı modelden lüks ve yüksek performansa kadar çeşitlilik gösteren 21 yeni elektrikli modeli de tanıtmış olacak. Ürün yelpazesinde bulunan hibrit araçları da iki katına çıkartacağını açıklayan Hyundai, hibrit satışlarını 2030 yılına kadar 690 bin adede çıkartacak. Bunlar arasında menzili 900 km'yi geçen yeni nesil hibrit sistemleri de bulunuyor. Elektrik motorlu ve içten yanmalı motorların avantajlarını birleştirecek yeni sistemlere önemli yatırımlar yapılacak.
YENİ YOL HARİTASI
Bu iddialı hedeflere ulaşmak için İzmit fabrikasına da büyük görevler düştüğünün altını çizen Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, "Kore ve Avrupa dahil olmak üzere, her bölgedeki talebi karşılamak için hibrit satışlarını genişletmek isteyen Hyundai, böylelikle hibrit pazarında da söz sahibi olmak için kendinden emin adımlar atacak. Hyundai, büyük global fabrikalarından tam olarak yararlanacak. Bunlar arasında Avrupa'daki en büyük üretim merkezlerinden olan İzmit fabrikası için yeni yol haritası gündemde" açıklaması yaptı.
ELEKTRİKLİ ÜRETECEĞİZ
Hyundai'nin 2030 yılı elektrikli hedefleri mutlaka Türkiye'ye de yansıyacak. Geleceğe ayak uydurmamız için elektrikli üretmemiz gerekiyor. Geç kalmak istemiyoruz" diye konuşan Berkel, " İzmit'te elektrikli model üretiminin üzerinde çalışıyoruz. Türkiye, Avrupa ve Güney Kore'de nasıl bir model olması gerektiği, tüketicilerin beklentilerini, elektrifikasyonun nereye doğru evrildiğini araştırıyoruz. Karar vermek kolay değil. Tüm boyutları dikkate almak gerekiyor" dedi.
YÜZDE 90'I AVRUPA'YA
Bu yıl İzmit fabrikasının 3 vardiyada üretim rekorları kırıp 250 bin adetleri zorlayacağını belirten Murat Berkel, "Üretilecek modelin hem iç pazar hem ihracat odaklı olması lazım. Biz üretimimizin yüzde 85-90'ını ihraç ediyoruz. En büyük pazarlarımız Almanya, Fransa, İtalya, Çekya, İspanya gibi ülkeler. Bu ülkelerde elektrikli trendinin nereye gittiğini iyi analiz etmek lazım. i10 veya i20'nin elektriklisi de olabilir, tamamen doğuştan bir elektrikli de. 2026-2027 yılı gibi karar vermek istiyoruz" diye konuştu.
KÜÇÜK INSTER İLK ÇEYREKTE SATIŞTAPRESTİJLİ MODEL SANTA FE BAYİLERDE
HYUNDAI'nin ilk kez 24 yıl önce yola çıkan D SUV sınıfı modeli toplamda 6 milyon adetten fazla satışla sınıfının önemli oyuncuları arasında yer alıyor. Ülkemiz pazarına yeni sunulan 5. nesil modelde 1.6 lt benzinli hibrit toplam 215 beygirlik motor kullanılıyor. Amerikalı kullanıcıların beğenisinin yansıtan kaslı bir tasarıma sahip modelin far, stop lambaları, direksiyon simidi başta olmak üzere toplam 100 ayrı bölümümde H logosu bulunuyor. 7 kişilik oturma düzeni, dijital iç dikiz aynası, 8 farklı USB C girişi, 10 hava yastığı gibi özellikler D SUV'un öne çıkan başlıca özellikleri arasında yer alıyor.
Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip, 6 ileri tam otomatik şanzımanlı model, sıfırdan 100 km/s hıza 9.3 sn'de çıkıp, 100 km'de 7.3 lt tüketiyor. Tek donanımı bulunan model 3 milyon 995 bin TL fiyat etiketine sahip. Yıl sonuna kadar 500 adet satılması planlanan Santa Fe'nin 2024 satış hedefiyse bin adet.