Honda’da tarihi değişim Civic Sedan ile başladı

Türkiye’de üretilen Civic Sedan’nın 10’uncu neslinin satışına başlandı. Yenilenen ve 75.740 TL fiyatla satışa sunulan Civic Sedan ile birlikte Honda Türkiye, üretim ve ihracatta rekor hedefliyor.

Honda Türkiye, yeni modeli Civic Sedan ile birlikte yeni hedeflere yelken açtı. 10. Nesil Civic sedanı öncelikte ülkemizde yollara çıkartan Honda, üretim ve ihracatta yeni bir dönem başlattığının da işaretlerini verdi. Civic Sedan’da ilk etapta 125 beygir üreten 1.6 litrelik benzinli motor görev yaparken Türkiye pazarına özel fabrika çıkışlı LPG’li seçenekle de satın alınabilecek. Yeni Civic Sedan’da manuel şanzımanın yanı sıra tamamen yenilenen CVT teknolojili otomatik şanzıman da tercih edilebiliyor. 75 bin 740 TL’den başlayan fiyatlarla satılan yeni modelden yıl sonuna kadar 2,5 ayda 6 bin 500 adet satılması hedefleniyor.

50 BİN ADETLİK KAPASİTE DOLACAK

Yeni Honda Civic üretimine 16 Eylül’de başladıklarını belirten Honda Türkiye Başkanı Hideto Yamasaki, “Üretim başlangıcıyla bantlarımızdan günde 106 otomobil iniyor. Mevcutta üretime 800 kişilik çalışan sayımızla tek vardiya olarak başladık. 2017 yılında ikinci vardiyaya geçeceğimize inanıyoruz ve böylece toplam çalışan sayımız da bin 360’ı geçecek. Böylece mevcut 50 bin adetlik kapasitemizin tamamını kullanabileceğiz. En büyük hedefimiz, iç pazarda Civic Sedan satışımızı 20 bin adede çıkarmak ve toplamda 30 binli adetleri aşarak Honda Türkiye rekorunu kırmak” dedi. 

SINIFININ EN BÜYÜĞÜ 

Boyutları büyüyüp donanımı yükselen yeni Civic Sedan, sınıfının en büyük otomobillerinden birine dönüştü. 1.6 lt, 125 beygirlik benzinli motor. İsterinse LPg seçeneğiyle de satın alınabiliyor. Daha resmi olarak tanıtılmadan önemli derecede sipariş alan yeni modelde CVT otomatik şanzıman seçeneği de sunuluyor. Otomobilde 1.5 lt 182 beygirlik turbo benzinli motor önümüzdeki yıl başında, 160 beygirlik 1.6 litrelik dizel motor ve 9 ileri otomatik şanzıman 2018’de sunulmaya başlanacak.

Yerlilik artıyor

Civic Sedan üretiminde yerlilik oranının yüzde 40 seviyelerinde olduğunu belirten Yamasaki, “İlk etapta yüzde 40 olan yerlilik oranını gelecekte yüzde 60'a çıkarmayı amaçlıyoruz. Türkiye, İngiltere ve Almanya’nın ardından Honda’nın Avrupa’daki üçüncü büyük pazarı" dedi.