Honda yeniden iki teker yatırımına göz kırpıyor

Yerli Civic ile otomobildeki iddiasını güçlendiren Honda, 1999'da talep düşüklüğü nedeniyle kapattığı ve yıllık 15 bin adetlik kapasiteli motosiklet üretim tesisini pazar büyürse tekrar devreye alacağının sinyallerini verdi.  

SÜMER DEMİRCİLER

İlginç bir seyir izleyen Türkiye motosiklet pazarı 2004’te yıllık 500 bin adet seviyesindeyken, yükselen vergi oranlarıyla Çinli markaların kan kaybetmesiyle son 10 yıllık süreçte yıllık 180-200 bin adetlik satış bandına oturdu. Türkiye pazarının yüzde 33 pay ile en önemli oyuncusu Honda Türkiye, yeni modelleri, güvenli sürüş eğitimleri ve farklı etkinlikleriyle pazarı büyütmeyi planlıyor. Honda Türkiye yöneticileri 1999'da son verdikleri motosiklet üretimine 2020 yılından itibaren yeniden başlayabileceklerinin sinyalini verdiler. 

15 BİN ADETLİK KAPASİTE 

Ülkemizde 1996 yılında 15 bin adetlik yıllık kapasiteyse Anadolu Grubu’yla ortak motosiklet üretimine başlamış olan Honda, bu üretime 3 yıl sonra son vermişti. Bu ilk denemenin sona ermesine iç talebin yetirince büyümemesi, daha yüksek rakamlar hedeflendiği halde, üretimin en fazla 3 bin adetlere çıkabilmiş olması neden olmuştu. 

YÜZDE 50 PAZAR HEDEFİ 

2020'de pazarının yüzde 50'sine hakim olmak istediklerini vurgulayan Honda Türkiye Motosiklet ve Otomobil Planlama Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, “ Bu hedef sonrasında üretim tekrar gündeme gelebilir. Yıllık pazarı 120 bin gibi düşünürsek 2020'de yüzde 50 olan 60 bin adetlik satış seviyesini yakaladığımız takdirde yatırım yapılır" dedi. 

Yeni bir sınıf yarattı 

Japon üreticinin motosikletlerin SUV’u olarak adlandırdığı yeni modeli X-ADV yepyeni bir sınıf yaratmayı planlıyor. İtalyan tasarımcılar tarafından bir scooter görünümünde tasarlanmış olan model, hem şehir içinde, hem uzun yolculuklarda hem de arazide kullanılabilmesiyle fark yaratıyor. 52 bin TL’den satışa sunulan yeni 750 cc, 55 beygir gücündeki motosiklet çift kavramalı bir otomatik şanzımana sahip. 100 km’deki tüketimiyse 3.5 lt. 

Tehlikeli değil akıllı

Görevine geçtiğimiz aylarda başlayan Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, “Motosiklet kullanmaya başlayacak kişilerin zihninden en büyük engel tehlikeli olarak algılanması. Oysa motosiklet tehlikeli bir ulaşım aracı değil tam tersi akıllı, ekonomik ve pratik bir ulaşım aracı seçimidir. Bu önyargıları değiştirebiliriz" açıklaması yaptı.