Honda tarihi rekor peşinde

Global çip krizinden en az etkilenen markalardan Honda, yeni City'i satışa sundu. Bu yılı 30 bin adet satışla bitirmeyi planlayan marka tarihi rekorunu kırmayı hedefliyor.

SÜMER DEMİRCİLER

Dünyada yaşanan çip krizinden en az etkilenen markaların başında gelen Honda, bu avantajını pazara sunacağı yeni sedan modellerle birleştirerek yıl sonunu tarihi rekorla kapatmayı planlıyor. Sedan ürün gamında en geniş çeşitliliğe sahip olan markalar arasında yer alacaklarını belirten Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, "2021 yılının ilk yedi aylık dönemine baktığımızda, 2020 yılının aynı dönemine göre yüzde 27 büyüme gösteren pazara karşın Honda Türkiye, yüzde 52 büyüme elde etti" açıklaması yaptı.

HEDEF YÜKSELTTİ

Kılıçer, "2021 yılında pazarın 650 bin bandında olmasını beklerken biz de 30 bin adet ile rekor satışa ulaşmayı hedefliyoruz. City'nin ardından Ekim ayında Accord ve Kasım ayında da yeni Civic Sedan modelimizi satışa sunacağız" diye konuştu.

YENİ DÖNEME GİRDİK

Gebze fabrikasının kapanmasının ardından 2021 yılında Honda Türkiye için yeni bir dönemin başlayacağını belirten Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, "Ülkede en çok sedan tercih edildiğini göz önüne aldığımızda bu ihtiyaca yönelik ürünler sunmalıyız" dedi.

FİYATI 219 BİN TL'DEN BAŞLIYOR

Honda'nın 2005 yılında tanıttığı ve 2009'a kadar Türkiye'de ürettiği sedan modeli City'nin yeni nesli ülkemiz pazarına sunuyor. LED farları, şık tasarımı, 519 lt hacimli geniş bagajı ve yüksek donanım seviyesiyle City sınıfındaki iddialı modeller arasında yer alıyor. 121 beygir gücündeki 1.5 litre i-VTEC benzinli motora sahip model CVT otomatik şanzımana sahip.

SATIŞ HEDEFİ 4 BİN

8 inç dokunmatik ekranı bulunan yeni modelin tanıtıma özel fiyatı 219 bin TL'den başlarken, en üst donanım seviyesinde bu fiyat 229 bin TL'ye kadar yükseliyor. Yüzde 50 ÖTV dilimine girmenin avantajını kullanan City'den Honda Türkiye yılsonuna kadar 4 bin adetlik satış yapmayı planlıyor.

YENİ MODELLER YOLDA

Fabrikanın kapanmasının ardından 2021 yılında Honda Türkiye için yeni bir dönemin başlayacağını belirten Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, "Türkiye pazarının ihtiyacına yönelik ürün gamımızı genişletiyoruz. Ülkede en çok sedan tercih edildiğini göz önüne aldığımızda bu ihtiyaca yönelik ürünler sunmalıyız. 2021 hedeflerimizden biri buydu. Satışa sunacağımız yeni modellerimizle bu hedefimizi gerçekleştirdik. Üretimin sonlanması ardından başlayacak yeni dönemde atacağımız büyüme adımları ve yatırımlarımız ile Honda'nın pazardaki konumu güçlenecek" açıklamasını da yaptı.