Sümer DEMİRCİLER
Yılda 30 milyon adetle dünyanın en büyük motor üreticisi Honda, diğer Japon markalar gibi dizele uzun yıllar mesafeli yaklaştı. Avrupa’dan gelen talep doğrultusunda dizel motor üretimine başlayan marka, diğer birçok üretici gibi çevreci kaygılarla dizele veda etmeye hazırlanıyor.
AVRUPA’DA İKİNCİ ÜS
Honda markasının Türkiye olarak Avrupa’da ikinci üretim üssü olduklarını belirten Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, “Honda olarak ‘“Electric Vision’ stratejimizle 2020 yılında satılan her 3 Honda’dan ikisinin elektrikli türevi bir araç olması hedefimiz var. Bu çerçevede halen ürettiğimiz Civic Sedan modelimiz son dizel motorlu aracımız olacak. Bundan sonra dizel motorlu bir araç üretmeyeceğiz’ açıklaması yaptı.
İHRACAT ORANI ARTIYOR
Türkiye’de 21 yıldır üretim yaptıklarının altını çizen Tsumura, “Fabrika yatırımımız 3.1 milyar doları buldu. 50 binlik kapasitemizle iki vardiya üretime devam ediyoruz. Yan sanayi hariç bin 365 istihdam yarattık. Gebze’den şu anda 32 farklı ülkeye ihracat yapıyoruz. Son olarak Civic Sedan modelimizin sağdan direksiyonlu versiyonunu da ürettik ve başta İngiltere olmak üzere ihracatına başladık” dedi.
En iyi ve en yeni CR-V
İlk kez 1997’de yıllara çıkan yeni CR-V, ülkemize 1.5 litrelik 193 beygir yeni benzinli motor ve CVT şanzımanla ithal ediliyor. 7 kişilik versiyonu da bulunan aracın fiyatları 265 bin TL ila 307 bin TL arasında değişiyor.
Pazar küçülürken büyüyor
2017 yılında bir önceki yıla göre satışlarını yüzde 29 artırdıkları ve 26 bin 421 adetle markalarının rekorunu kırdıklarını söyleyen Honda Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, “Geçen yılı otomobil satışları sıralamasında 11. bitirdik. Yılı yine rekorla kapatacağız. Ocak-eylül otomobil satışlarında 6. sıraya yükseldik ve ikinci marka olduk” dedi.