SÜMER DEMİRCİLER
Dünyanın en çok hibrit satan ve bu teknolojinin yaratıcı olarak haklı bir üne sahip markası Toyota, 1997'den günümüze kadar tüm dünyada 20 milyon adet hibrit satışı gerçekleştirdi. Yaklaşan elektrik çağında da iddialı olacağını gösteren marka, ilk yüzde 100 elektrikli modeli bZ4X ile yeni bir sayfa açıyor. Toyota, bZ "Beyond Zero" alt markası altında, bZ4X SUV ile başlayan bir dizi sıfır emisyonlu model sunmaya hazırlanıyor.
2025'TE 5.5 MİLYON SATIŞ
Hedefleri yükselten Japon üretici globalde 2025'e kadar yılda 5.5 milyon elektrik motorlu araç satmayı hedefliyor. Bu süreçte ürün gamında 70 model olacak ve bunların 15 adedi sıfır emisyonlulardan oluşacak. Ilk etapta Avrupa'da satışı başlayan ilk elektrikli model bZ4X'ten bu yıl 6 bin adet üretilmesi planlanıyor.
60 DK ŞARJ 516 KM MENZİL
Toyota'nın ilk elektrikli modeli bZ4X'te önden çekişli ve 4x4 olmak üzere iki ayrı çekiş sistemi sunuluyor. Önden çekişli versiyonda 204 beygirlik motorla sıfırdan 100 km/s hıza 7.5 sn'de ulaşn aracın 4x4 versiyonunda toplam gücü 218 beygir olan iki ayrı motor kullanılıyor. Dört çeker bZ4X, 0-100 km/s hızlanmasını 6.9 saniyede gerçekleştirirken iddialı off-road özellikleriyle dikkat çekiyor. Arazi sürüş modları sayesinde araç kar, çamur gibi zorlu koşullarda ilerleyebiliyor, 50 cm derinliğindeki sulardan sorunsuz geçebiliyor. Tek şarjla 516 km menzile ulaşabilen aracın 4x4 versiyonunda bu menzil 470 km'ye düşüyor. Kullanılan su soğutma teknolojisine sahip lityum iyon bataryalar hızlı şarjla yüzde 80 kapasiteye 60 dakikada ulaşıyor. Bataryalar 10 yıl veya 1 milyon km garantili.
TAVANDA GÜNEŞ PANELİ
Toyota yeni modelinde sunduğu çatıdaki güneş panelleri sayesinde günde 11.7 kilometreye kadar yıldaysa 1800 km ekstra menzil sağlıyor.
2023 YILINDA TÜRKİYE YOLLARINDA
Yeni elektrikli modelin önümüzdeki deki yıl ülkemizde satışa sunulması için planlama yaptıklarını açıklayan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt, Markamız, "Beyond Zero" stratejisiyle karbon nötre giden yolda ihtiyaca göre hibrit, şarj edilebilir hibrit, tam elektrikli ve yakıt hücreliler olmak üzere en uygun çözüm alternatiflerini sunmaya devam ediyor. Toyota'nın çoklu ürün stratejisinin yansımalarını da yakın zamanda Türkiye'de görmeye başlayacağız. Altyapı hazırlıklarımıza devam ediyoruz ve Türkiye'deki lansman çalışmalarımızı Avrupa'daki araç bulunurluğuna bağlı olarak gerçekleştireceğiz. Ürün gamımıza ekleyeceğimiz yüzde 100 elektrikli araçlar ile ürün çeşitliliğimizi daha da güçlendireceğiz. Bugün Türkiye'de 62 bin adedi aşan hibrit müşterilerimizin sayısını yeni sıfır emisyonlu ve düşük emisyonlu modellerle daha da artıracağız" açıklaması yaptı.