Hibritin kralı modaya uydu

Tüm dünyada en çok hibrit satan marka olan Toyota, ilk yüzde 100 elektrikli otomobili modeli bZ4X'I gün yüzüne çıkardı. Önümüzdeki yıl üretimi başlayacak SUV model, tek şarjla 450 km menzile ulaşabiliyor.

SÜMER DEMİRCİLER

Globalde hibrit otomobillerin satış lideri Japon üretici Toyota, ilk yüzde 100 elektrikli modeli bZ4X'I tanıttı. Önümüzdeki yıl üretilmeye başlayacak otomobil SUV sınıfında mücadele edip tek şarjla 450 km menzile kadar ulaşabilecek. Güneş panellerine de sahip otomobil iç mekanı ve teknik özellikleriyle ilerici özellikler sergiliyor. İlk kez geçtiğimiz yıl Şanghay Otomobil Fuarı'nda konsept olarak görücüye çıkan otomobil yeni platformu kullanan ilk Toyota modeli unvanını da taşıyor. Markanın ilk yüzde 100 elektrikli modeli önümüzdeki yıl ortasında seri üretime taşınıp, neredeyse tüm pazarlarda satılacak.

Otomobilin 2022 yılında önce önden çekişli, ardından da dört tekerlekten çekişli bZ4X versiyonu üretilecek. Yeni modelin direksiyon ve akü teknolojisi yeni teknolojilere de ev sahipliği yapıyor. Elektrikli araçlara özel geliştirilen yeni platform üzerine geliştirilen modelin önden çekişli versiyonunda 204 beygir, dört tekerlekten çekişli versiyondaysa 218 beygirlik motor görev yapıyor. Araç tek dolumla 450 km menzile ulaşabiliyor.

6 YENİ ARAÇ YOLDA

Bazı analistler Japon markanın elektrikli otomobiller konusunda geç kaldığını savunsa da bazıları tam zamanında teknolojiye odaklandığının altını çiziyor. Toyota 2022'den itibaren üreteceği altı adet elektrikli otomobilin ilkini bz4X oluşturacak. Aynı araç Subaru Solterra olarak da satılacak.

MARKA DEĞERİ 17 YILDIR BİRİNCİLİĞİ KORUYOR

Dünya çapında 18 milyon 321 adet hibrit satışı yapan Japon üretici Toyota, ülkemiz pazarında da bu yılın Ocak-Eylül döneminde 14 bin 269 adet hibrit araç satışı gerçekleştirdi. Marka elektrikli ve hibritlerde kullanılacak bataryaları geliştirmek için 2030'a kadar 13.6 milyar dolar yatırım yapacağını da açıkladı. Yeni yatırımlarla birlikte Toyota, son 17 yıldır Interbrand marka değeri araştırmasında ilk sırada yer alıyor. Bu yıl da marka değerini 51 milyar 995 milyon dolardan, 54 milyar 107 milyon dolara yükselterek listenin zirvesindeki yerini korudu.

GÜNEŞ PANELİ VAR

Toplam 4,69 metre uzunluğundaki Toyota'nın elektrikli otomobili 150 kW hızlı şarj sistemiyle birlikte yüzde 80 kapasiteye 30 dakika civarında erişebiliyor. Bununla birlikte bZ4X'in sürüş menzili, opsiyonel güneş paneliyle maksimuma çıkarılabiliyor. Bu paneller, sıfır emisyon ve sıfır maliyetle güneş enerjisinden elektrik üreterek aracın bataryasını dolduruyor. Toyota güneş panellerinin yıllık olarak 1800 km sürüş menzili sağlayacak şekilde enerji depolayabileceğini tahmin ediyor. Güneş panelleri sürüş sırasında veya park halindeyken enerji depolayabiliyor.