Hibrit ve elektriklide yeni bir çağ başlıyor

Cenevre'de görücüye çıkan elektrikli ve hibritlerin büyük bölümü yıl ortasından itibaren ülkemizde satışa sunulacak. Elektriklide 29 marka 10 yılda 300 milyar dolar yatırıp yeni bir dönem başlatıyor. 

Sümer DEMİRCİLER

Ağır emisyon kısıtlamalarıyla uğraşan otomobil üreticileri astronomik cezalardan kurtuluşun çaresini hibrit ve elektrikli otomobillerde buldu. Geçtiğimiz hafta kapılarını açan Cenevre Otomobil Fuarı’nda en yeni modellerini sergileyen üreticiler yeni bir çağın başladığının da işaretlerini verdi. Elektrikli otomobil rüzgarına kapılarını kapatan markaların standında bile, bu alanda çalışmaya başladıklarını gösteren yeni modeller dikkat çekti. 

MEGA YATIRIM

Elektrikli ve hibrit modellerin otomobil dünyasına faturası da oldukça yüksek oluyor. Neredeyse tüm markalar batarya ve yeni motor teknolojileri için Ar-Ge birimlerine çok önemli kaynaklar aktarıyor. 29 büyük üretici önümüzdeki 10 yıl içinde bu yeni teknoloji savaşında öne çıkmak için toplam 300 milyar dolarlık devasa bir yatırım yapmaya hazırlanıyor. 

Avrupa’nın en önemli üretim merkezlerinden olan ülkemiz de bu alanda daha da güçleniyor. Toyota Corolla Sedan, Toyota SUV C-HR hibrit modellerinin tek üreticisi konumunda olan Türkiye, bu yıldan itibaren Renault Cilo’nun da hibrit üretim merkezi unvanını kazanacak. Ayrıca Ford Otosan tarafından üretilen ve deneme sürüşleri devam eden Transit’in hibrit versiyonuyla ticari araçlarda da bu teknoloji kullanılmaya başlayacak. Mercedes’in yüzde 100 elektrikli V Serisi de rekabete dahil olacak.

MENZİL ARTTI

Marka 5 yıl içinde bu alana 44 milyar euro yatırım yapacağını duyurdu. 2019’dan itibaren menzili 600 kilometreye kadar uzayacak elektrikli modellerde kullanılacak platform üzerine küçük sınıftan sedana, SUV’dan minibüse kadar 27 araç üretilecek. 

LÜKSLER GÜN SAYIYOR

Volkswagen Grup 2025’te Türkiye dahil satışlarının yüzde 25’inin elektrikli araçlardan oluşmasını planlıyor. Aynı şekilde Mercedes, 2022’ye kadar, C ve E Serisi arasına konumlanacak 10 adet model hazırlıyor.

Bursa hibrit merkezi oldu 

Elektrikli otomobiller denilince 600 bin adetten fazla satışla bu alanın tartışmasız lideri Renault-Nissan İttifakı hibrit modellerle de büyümek istiyor. Yeni Clio’da ilk kez hibrit motoru kullanacak olan Renault, yeni modelin üretim üssü olarak Bursa’yı seçti. 306 milyon euro yatırımla hibrit Clio üretimine başladıklarının altını çizen Renault Avrasya Bölgesi Kidemli Başkan Yardımcısı Nicolas Maure, 5. Nesil Clio öncelikli olarak Bursa’da üretilecek. Talebe yetişemezse Fransa ve Slovakya fabrikası da devreye girecek. Bu fabrikalar için ana tedarik yerimiz Türkiye olacak" dedi.

YERLİ PROTOTİP YOLDA 

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Türkiye’nin elektrikli araçlarda atağa hazırlandığını belirterek, “Ülkemizde 2022 yılında 140 bin elektrikli aracın ve 14 bin ticari şarj ünitesinin aktif olarak kullanımda olması öngörülmektedir” açıklaması yapmıştı. Türkiye’nin ilk yerli otomobilini üretmek için yola çıkan Anadolu, BMC, KÖK, Turkcell, Zorlu ve TOBB tarafından oluşturulan Ortak Girişim Grubu yüzde 100 elektrikli otomobilin prototipini bu yılın sonunda tanıtmayı planlıyor. Aracın satış tarihiyse 2022 olarak açıklandı.