Hibrit gücü, A8 kabini ve teknolojisi ile BMW 5 Serisi’nin en yeni rakibi. Karşınızda Audi A6

Audi’nin merakla beklenen modeli A6, yeni yüzü, yeni teknolojileri, 3. Seviye otonom sürüşü ile BMW 5 Serisi’nin en büyük rakibi olmaya hazır.

1

(aksam.com.tr / Çağatay Uğur)

Audi, yepyeni modeli A6’nın tamamen yenilenmiş yüzünü, BMW 5 Serisi ile büyük rekabete girmesi için ortaya çıkarttı. Eski neslinden dış görünüşte çok farklı çizgiler barındırmayan otomobil, yeni tasarımında aslında büyük detaylar barındırıyor. Yan tasarım dışında tamamen yeni bir görüntü sahibi olan A6, Audi’ye göre tam bir sürüş otomobili. Haziran ayında satışa çıkacak olan sekizinci nesil A6, yenilenen A7 gibi hibrit motorlara sahip olacak. Gelecekte Plug-in Hybrid teknolojisi ile de sunulacak olan A6, şimdilik 3.0 litre V6 benzinli, 2.0 litre TDI dizel ve iki farklı güç seçeneğine sahip olan 3.0 TDI dizel motor seçeneği ile satışa sunulacak. Otomobilin en şaşırtıcı özelliği ise 3.0 TFSI ve 2.0 TDI motor seçeneklerinde kullanılan 48V elektrik sistemi. Aracın arka dingilinde yer alan batarya ve ön tarafta bulunan bir jenaratör sistemi ile çalışan bu elektrik sistemi, aracın hafif bir hibrit sisteme sahip olmasını sağlıyor. 6-22 km/s hız arasında gerekli olmadıkça motorun çalışmasını kapatan sistem, CO2 emisyonunun 10 g/km’ye kadar azalmasını sağlıyor. Otomobil dünyası için alışılmadık olan sistem, gelecekte üreticilerin bu sisteme döneceğinin de kanıtı.

Audi’nin A6 Plug-in Hybrid için kesin tarih vermemesine karşın aracın alt yapısının bu sisteme hazır olduğu da söylenilenler arasında. A6 sadece otomatik şanzıman ile sunulacak. Önceki yıllarda satış adetinin %5’ten daha azının manuel olması nedeniyle Audi’nin aldığı bu karar, aracın yeni adaptif hız sabitleme sisteminin de daha iyi çalışmasını sağlıyor. Audi aynı zamanda aracın park yardımıcısı sistemini de güncellemiş. Bu güncelleme ile bir akıllı telefondan kontrol edilebilen araç, dışarıdan da park edilebiliyor. Sadece 3.0 dizel seçeneğinde Quattro dört çeker sistemi standart olarak sunulacak.

4939 mm uzunluğa sahip olan yeni Audi A6, bir önceki neslinden 7 mm daha uzun, 1886 mm olan genişliği ile 12 mm daha geniş ve 1457 mm yüksekliği ile önceki neslinden 2 mm daha yüksek. Bu boyutları ile en büyük rakibi olan BMW 5 Serisi’nden daha uzun ve daha geniş olan araç 22 mm daha alçak yapıya sahip. 17 ile 21 inç arasında jant boyutuna sahip olan modelin eski neslinde en büyük jant seçeneği 20 inçdi. 1575 kg ağırlığa sahip olan model önceki neslinden 5 ila 25 kg arasında daha fazla ağırlığa sahip. Bunda ise yeni hibrit sistemin getirdiği ağırlık öne çıkıyor. Aracın ağırlığı artarken yürüyen aksamındaki hafifletme sayesinde daha düşük yakıt tüketimi sunacak olan A6, daha iyi yol tutuş ve yönlendirme kabiliyetine sahip. Bunda Audi’nin A8 modelinde gördüğümüz tüm tekerleklerden yönlendirme sisteminin katkısı ise oldukça fazla. 5 dereceye kadar dönebilen arka tekerlekler, aracın yüksek hızlarda daha iyi viraj almasını, düşük hızlarda ise daha keskin köşelerden tek hamlede dönmesini sağlıyor. 4 farklı süspansiyon seçeneğine sahip olacak olan A6, en baz modelinde standart süspansiyon, S-Line donanımında sportif süspansiyon, sertliği ayarlanabilir manyetik süspansiyon ve uyarlanabilir havalı süspansiyon seçeneği sunulacak.

Daha geniş iç mekan

Audi, iç mekanda daha geniş bir iç mekan sunduğunu iddia ediyor. Daha fazla baş mesafesi, daha geniş omuz alanı ve diz mesafesi sunduğunu iddia eden Audi, 530 litrelik bagaj hacmi ile de iddialı bir yükleme alanı sunuyor.

Futuristik multimedya sistemi

Audi’nin yeni multimedya sistemi ile ön plana çıkan Audi A6, ikisi de standart olan 8.6 inçlik ekran sunuyor. Opsiyon listesinde ise 10.1 inç boyutundaki ekran sunuluyor. MMI adı verilen sistem, MMI adını koruyan sistem, akıllı telefon kullanımıyla benzer bir deneyim sunuyor. Üst ekranda ses ve navigasyon gibi işlevler kontrol edilirken alt ekrandan iklimlendirme seçenekleri kontrol edilebiliyor.

Haberin foto galerisi için tıklayınız.