Sümer Demirciler
TİCARİ araçta Avrupa'nın en büyük üreticisi olan Türkiye, bu alandaki avantajını elektrikli araç dünyasında da korumayı planlıyor. Ülkemizde üretilen otobüs, kamyon ve çekiciler ihracat rekorları kırarken, yerli markalarımız yeni ürünlerle pazar çeşitliliğini yükseltmeyi planlıyor. Avrupa'da her geçen gün ağırlığını artıran yerli üreticilerimizden Anadolu Isuzu, yüzde 100 elektrikli ulaşım çözümleriyle de büyümeyi planlıyor.
TERZİ USULÜ ÜRETİM
Yaşanan pandemi ve global lojistik sorunlarına rağmen üretimde bir aksaklık yaşamadıklarının altını çizen Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan,"Çayırova'daki 'akıllı fabrika' özelliklerine sahip modern üretim tesislerimizde ürettiğimiz elektrikli otobüslerimiz dünya pazarlarında büyük ilgi görüyor. Ar-Ge birimimiz ve esnek üretim planlamamız sayesinde müşterilerimizin her türlü talebini terzi usulü diyebileceğimiz bir üretim yöntemiyle karşılayabiliyoruz. Bu sayede üretim zincirimiz en zorlu zamanda bile durmadı" açıklaması yaptı.
KADIN KAYNAKÇILAR
Üretimdeki en büyük güçlerinden birinin şirket içindeki Ar-Ge bölümü olduğunun altını çizen Arıkan, "İhtiyacımız olan nitelikli personeli kendi bünyemizde yetiştirmeye çalışıyoruz. Isuzu Mesleki Gelişim programımıza 33 kişi katıldı. Katılımcıların 13'ü kadınlardan oluşuyor. Kaynak, boya, elektrik ve montaj alanlarında sınıflar açıldı. Bu şekilde üretim fonksiyonu içindeki kadın sayısını yıllar içinde önemli seviyede artırmayı hesaplıyoruz" dedi.
KURYELERE ÖZEL ELEKTRİKLİ
Elektrikli otobüs ve minibüs üretiminindeki ihracat başarısını en yeni ürünleri olan yüzde 100 elektrikli Big.e ile devam ettirmeyi planladıklarını belirten Arıkan, "Mühendisliğinden tasarımına kadar yeni ürünümüz ile çok iddialıyız" diye konuştu. Yaklaşık 4 metreküplük hacime ve 1000 kg'a varan taşıma kapasitesine sahip olan Bige üç farklı batarya kapasitesi ile 150 kilometreyevaran menzil imkanı sunuyor. Başlangıçta 60 ve 80 km/s son hızlara sahip iki farklı versiyonda sunulacak olan Bige'nin en büyük avantajlarından birisi de, tıpkı bir cep telefonu gibi standart priz üzerinden şarj edilebilmesi. 3 ila 5 saat arasında tam şarj kapasitesine ulaşabilen araç büyük bir ekonomi sağlamayı da planlıyor.
2024'TE SATIŞ BAŞLIYOR
Öncelikle şehir içindeki dağıtım şirketlerine yönelik aracın testlerinin devam ettiğini açıklayan Arıkan, "Tasarımı ve üretimi tamamen Türkiye'de gerçekleştirilen Bige, şu anda çok sayıda kurye ve dağıtım şirketi tarafından test ediliyor. Aracımız üzerindeki geliştirme çalışmalarına devam ediyoruz. Amacımız pazara çıktığı noktada görevini tam olarak yerine getiren, dayanıklı, sorunsuz bir araç ortaya koymak. Ekiplerimiz bunun için çalışıyorlar. Demo araçlarımız firmalar tarafından test edilmeye devam ediliyor. Aynı şekilde fabrikamızda da müşterilerimize testler yaptırıyoruz. Satış başlangıcını 2024'ün ortası itibari ile planlıyoruz. Hedef olarak da tüm dünyayı önemli bir pazar yeri olarak görüyoruz. Bu konuda da talepler var, görüşmelerimiz devam ediyor" açıklaması yaptı.HEDEFİNİ 115 OTOBÜSE REVİZE ETTİ
Bu yıl sonuna kadar büyük bölümü Avrupa ülkelerine olmak üzere toplamda 100'ü aşkın elektrikli NovoCiti Volt ve CitiVolt serisi otobüs teslimatı planlayan şirket, yüksek talep sonrasında hedeflerini yukarı doğru revize edip 115 adede çıkardı. Anadolu Isuzu'nun tasarladığı ve dünyaya ihraç ettiği tam elektrikli midibüsü NovoCiti Volt, 268kWh'lık batarya kapasitesi ile 400 km'ye varan uzun bir menzile sahip. Şirketin diğer bir elektrikli otobüsü 12 metrelik Citivolt , üç saatte şarj olup, tek dolumda 480 km menzile ulaşabiliyor.