Sümer Demirciler
GÖLCÜK fabrikasında bantlardan çıkan Transit modeliyle Avrupa'nın en büyük ticari araç üreticilerinden olan Ford Otosan, satın altığı Romanya Craiova fabrikasıyla birlikte yeni bir sayfa açmaya hazırlanıyor. Daha önce tanıtılan yeni nesil Transit Courier'in ticari versiyonlarının ardından elektrikli MPV versiyon E-Tourneo Courier de yüzünü gösterdi. Geliştirme, tasarım ve mühendislik süreçlerinde Ford Otosan imzası taşıyan yeni E-Tourneo Courier, Ford'un 2035'e kadar Avrupa'daki tüm araç satışlarında sıfır emisyona ulaşma ve tam elektrikli portföye sahip olma hedefinde önemli bir kilometre taşını işaret ediyor.
2024 SONUNDA GELİYOR
Günümüzün en çok satan araçları olan SUV'den ilham alan çarpıcı görünümüyle öne çıkan kompakt, beş koltuklu ve çok amaçlı E-Tourneo Courier, doğuştan elektrikli olarak tasarlanan bir model. Yeni E-Tourneo Courier, Ford'un 2024 yılına kadar Avrupa'da piyasaya sürmeyi planladığı on tam elektrikli araçtan birini oluşturuyor. Tourneo Courier ilk olarak 2023 son çeyrekte benzinli manuel ve otomatik şanzımanla pazara sunulurken, yüzde 100 elektrikli E-Tourneo Courier, 2024 yılı sonunda Türkiye ve Avrupa'da bayilerdeki yerini alacak. Geniş aileler kadar hobi amaçlı kullanıcıları da hedefleyen modelin tasarım açısından benzinli ve dizel versiyonlarıyla arasında önemli bir fark bulunmuyor. Elektrikli modelin kendi far imzası ve ızgarası bulunuyor ancak bunun dışında ön kısımda görsel olarak aynılar.
HIZLI ŞARJ KOLAYLIĞI
Tam elektrikli ve çok amaçlı E-Tourneo Courier, beş kişiyi ve bagajlarını konforlu bir şekilde taşıyacak şekilde geliştirilmiş. 60-40 oranında bölünmüş arka koltuk ve mevcut Tourneo Courier'den yüzde 44 daha büyük olan bagaj alanı pratikliği bir üst seviyeye taşıyor. Araç içi dijital deneyimler ise, tam dijital gösterge paneli ile 12 inçlik geniş dokunmatik ekran aracılığıyla kontrol edilen SYNC 4 bilgi-eğlence sistemini kapsayan 'digiboard' gösterge paneli çevresinde toplanıyor. Ford E-Tourneo Courier'in 100 kW (136 beygir) gücündeki e-motoru, akıcı ve tam elektrikli yolculuk deneyimi vaat ederken, tek pedallı sürüş modu bu deneyimi daha da geliştiriyor. Sürücüler araçta Normal, Eko ve Kaygan sürüş modlarından birini seçip hafif arazi koşullarında kolaylıkla ilerleyebiliyor. Yeni modelde AC'de 11kW ve DC'de 100 kW olmak üzere iki farklı şarj seçeneği sunulacak. Hızlı şarj ile 35 dakikada batarya yüzde 80'e kadar doldurulabilecek. Aracın menzili henüz açıklanmazken 300-320 km olması bekleniyor.
HAFİF TİCARİ ARAÇ ELEKTRİKLENİYOR
Binek modeller dışında hafif ticari araçlar da elektrikleniyor. Önümüzdeki aydan itibaren satışa sunulacak Fiat Doblo, benzinli ve dizel motorlar dışında elektrikli olarak da müşterilerle buluşacak. Stellantis'in İspanya'daki Viga tesislerinde üretilecek yeni e-Doblo, 100 kW elektrik motoru ve 50 kW'lık bataryası ile 280 kilometre menzil sunacak. Ülkemiz pazarına girmek için gün sayan başka bir markaysa Çinli Maxus. Yedi kişilik elektrikli minibüs Mifa9 ve elektrikli pikap T90 olmak üzere iki yeni ticariyi getirecek olan marka Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil ediliyor.