Gençleşen Mercedes’te kadınların ‘Yıldız’ı parlıyor 

Başta A, GLA ve C Serisi modelleriyle müşteri profilini gençleştiren Mercedes-Benz Türk’ün kadın kullanıcı yüzde 29’a yükseldi.Neredeyse yarısı kadınlardan oluşan markanın 77 kişilik pazarlama ekibi her üç araçtan birini kadınlara sattı. 

SÜMER DEMİRCİLER

Geçtiğimiz yıl globalde 2,3 milyon adet satışla premium sınıfta dünya lideri olan Mercedes-Benz, aynı başarıyı ülkemizde de yakaladı. “2016 yılında olduğu gibi geçen yılı da segmentteki yüzde 17-18’lik genel düşüşe rağmen 25 bin 588 adetlik satış rakamıyla ilk sırada tamamladık ve yerimizi koruduk” açıklaması yapan Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi Şükrü Bekdikhan, “Bu başarıda en büyük pay C Sedan, E, A ve CLA modelleri oldu” dedi.

KADINLAR AĞIRLIKTA 

Mercedes-Benz Türkiye olarak kadın çalışanlara ayrı bir önem verdiklerini vurgulayan Bekdikhan, “Başarı bir ekip işidir, bizim de başarılarımızın arkasında 77 kişilik ekip çalışması bulunuyor. Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu’nda çalışanlarımızın yüzde 50’sini kadınlar oluşturuyor. Bu başarılı ekip sayesinde son beş yılda otomobil kadın müşteri oranı yüzde 17’den yüzde 29’a çıktı. Bu oranla neredeyse her üç otomobilden birini kadınlara satıyoruz demektir. Ayrıca yine bu sayede son beş yılda 25 yaş altı müşteri oranımızı yüzde 5, 25-35 yaş arası müşteri oranımızı da yüzde 9 artırdık” diye konuştu.

2018 BENZER GEÇER 

Geçtiğimiz yıl ÖTV artışıyla lüks satışlarının daraldığını açıklayan Bekdikhan, “Bu yıl 2017 ile benzer bir pazar bekliyoruz. Yılı 25 bin 500 adet üstüyle lider tamamlamayı planlıyoruz” dedi. 

BAYİLERE 100 MİLYON EURO

Bekdikhan, “Yetkili satıcı ve servislerimiz 100 milyon euro yatırımla yeni bir konsepte geçiyor. Ayrıca bu yıl ‘Uzun Dönem Kiralama’ hizmetin de başlatıyoruz. Mercedes-Benz Türk yetkili bayilerine başvuran şahıs şirketi sahibi müşteriler ve KOBİ’ler cazip kiralama bedelleri ve koşullarıyla yararlanabiliyor” dedi.

EQ MARKASI HAZIR

Mercedes’in 2022’ye kadar elektrikli araçlar için 10 milyar euro ayırdığını vurgulayan Bekdikhan, “Elektriklilerde kullanılacak yeni markanın ismi EQ olacak” açıklaması yaptı. 

Yeni C Serisi sonbaharda

 “2018’de elektrikli Smart ve GLC Plug-in Hibrit gibi özel modellerimizi Türkiye pazarına sunmaya başlayacağız” diye konuşan Bekdikhan, “Makyajlı CLS ve yeni A-Serisi, haziranda G-Serisi, ağustosta, yeni C-Serisi ve aralıkta da A Serisi Sedan gelecek” dedi.

500 BİN EURO ÖDÜL

Mercedes’in dünya çapında düzenlediği yeni fikirler yarışmasının birincisi de Türkiye oldu. 100’den fazla önerinin sunulduğu yarışmada, müşterilerin servisteki aracının durumunu gerçek zamanlı izleyebildiği uygulama birincilik kazandı. 500 bin euro geliştirme ödülünün verildiği uygulama yakında tüm Mercedes dünyasında kullanılacak.