Gelmiş geçmiş en güçlü yerli

Kardeşleri i10, i20 ve BAYON gibi Hyundai'nin İzmit'teki fabrikasında Türk işçisinin emeğiyle üretilen i20 N, 1.6 lt 204 beygirlik motoru ve sportif hatlarıyla Türkiye otomotiv tarihinin en güçlü model unvanını kazandı.

SÜMER DEMİRCİLER

Kardeşleri i10, i20 ve BAYON gibi Hyundai'nin İzmit'teki fabrikasında Türk işçisinin emeğiyle üretilen i20 N, 1.6 lt 204 beygirlik motoruyla Türkiye otomotiv tarihinin en güçlü model unvanını kazandı. Yılda 3500 adet üretilerek 40'tan fazla ülkeye ihraç edilecek model, pistlere hazır yapısıyla dikkat çekiyor.

40 ÜLKEYE İHRACAT

Son yılların en hızlı markalarından Hyundai, 2021'de dönüş yaptığı motorsporları dünyasındaki birikimini yollara taşımaya devam ediyor. Markanın İzmit'te üreterek 40'tan fazla ülkeye ihraç ettiği i20, 1.0 lt ve 1.4 lt motorlu versiyonlarından sonra şimdi de 1.6 lt turbo benzinli motoruyla B segmentininin 204 beygir ile en güçlü aracı i20N ile yeni bir kulvara adım atıyor. Performans tutkunları kadar eğlenceli bir sürüş isteyenlerin de gözdesi olacak yeni i20 N, aynı zamanda günlük hayatta kullanılacak yapısıyla da öne çıkıyor.

EN HIZLI VE EN GÜÇLÜ

Yeni modelin Türkiye'de üretilen en hızlı ve en güçlü otomobil olduğunun altını çizen Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, "Uzun bir bekleyişten sonra, nihayet performanslı modelimizi Türkiye'de satışa sunmaktan dolayı çok heyecanlıyız. Hyundai N ailesinin dinamik bir üyesi olan i20 N, göz alıcı bir görünüme sahip. İster yolda ister yarış pistinde olsun, sürüşü çok eğlenceli. Sportif tasarımla beraber Türk tüketicisine dinamizm sunarken aynı zamanda ülkemizde üretilen en hızlı ve en güçlü otomobile imzamızı attığımız gururluyuz. i20'nin ana amacı, eğlenceli bir sürüş" dedi.

PİSTLER İÇİN HAZIR

Kardeşleri i10, i20 ve BAYON gibi Hyundai'nin İzmit'teki fabrikasında üretilen i20 N, FIA Dünya Ralli Şampiyonası'ndaki (WRC) bir çok kriteri karşılıyor. Böylelikle, aracın doğrudan motorsporlarından geldiği anlaşılırken aynı zamanda Dünya Ralli Şampiyonası'ndaki yeni i20 WRC'ye de ışık tutmuş oluyor. Güncel i20'den 10 mm alçak olan araç, dış tasarımında da aerodinamik olarak tamamen farklı bir formda. Ön tarafta, turbo motor için daha geniş hava girişine sahip bir tampon dikkat çekerken, N logolu geniş radyatör ızgarası da yarış pistlerini simgeleyen damalı bayrak silüetiyle özel hazırlanmış.

SON HIZI 230 KM/S

Hyundai i20 N'de Hyundai Motorsport imzalı 1.6 litrelik bir turbo motor kullanılıyor. Sadece altı ileri (6MT) manuel şanzımanla sunulan araç, maksimum 204 beygir güç üretiyor. Hyundai i20 N, 0-100 km/s hızlanmasını 6.2 saniyede tamamlarken 230 km/s son hız yapabiliyor. Yeni model hem pist hem de otoyol ortamında etkili bir kullanıma imza atıyor.