Fransız Devrimi'nin merkez üssü Bursa

“Renault, sadece bir otomobil üreticisi değil, teknoloji şirketine dönüşüyor. ”2025'te Avrupa'da elektrikli ve hibritte liderliği isteyen markanın en büyük kozlarından biri Bursa fabrikası olacak.

SÜMER DEMİRCİLER

Hızla yaklaşan elektrikli araç devrimi ve değişen tüketici beklentileri otomotiv şirketlerini yeni radikal hedefler belirlemeye zorluyor. Yaklaşık altı ay önce Fransız üretici Renault’nun direksiyonuna geçen Luca de Meo, otomotiv grubunda stratejik bir devrimin duyurusunu yaptı. Açıklanan yeni yol haritasına göre Renault, kendisini klasik bir üreticiden çok, elektrikli araçlara yoğunlaşan yeni bir teknoloji şirketine dönüştürecek.

14 YENİ MODEL YOLDA

Yaptığı ‘Renaulution’ adı verilen sunumunda Renault CEO’su grubun önümüzdeki 5 yıl ve sonrası için stratejilerini açıkladı. “2030’a kadar gelirimizin en az yüzde 20’sini hizmetler, veri ve enerji ticaretinden elde edeceğiz” diyen Meo, “Grup, birbirinden bağımsız, dört marka ve iş birimine bölünecek. Renault, Dacia -Lada, Alpine ve tanıtılacak yeni mobilite markası grubun dört ana iş kolu olarak kullanılacak. Grup olarak tüm markalarımızdan 2025’e kadar en az 10’u elektrikli olmak üzere 24 yeni model sunacağız. Renault markası altında 5 yıl içinde 7’si elektrikli toplam 14 yeni araç tanıtacağız” açıklaması yaptı.

3 MİLYAR EURO TASARRUF

Fransız üreticinin yapmayı planladığı büyük dönüşüm, aynı zamanda daha az üretime rağmen, daha fazla kârlılık anlamına da geliyor. Grup, şu anda yıllık dört milyon adet olan üretim hacmini, kullanılan platform ve aktarma organlarını da sadeleştirerek 2025’te 3.1 milyon adede indirmeyi planlıyor. Bu sayede 2025’e kadar 3 milyar euro tasarruf yapacak grup, kârlılığı yükseltecek. “Elektrikli araçlarımız çok kârlı. Markamızın hayat sigortası elektrikli araçlar olacak” diyen CEO De Meo, “Ayrıca, Renault-Nissan-Mitsubishi ittifakı güçlendirilerek sürdürülecek ve sinerjiden daha fazla yararlanacağız” dedi. 

TEK FABRİKA OLUYOR

Grubun iddialı hedeflerine bakılınca Bursa fabrikasının kilit rol oynayıp, öneminin daha da aratacağı ortaya çıkıyor. Elektrikli ve hibrit araçlarda 2025’ten itibaren Avrupa lideri olmak isteyen marka, hibrit Clio E-Tech’i Bursa’daki Oyak Renault fabrikasında üretmek için geçtiğimiz yıllarda 100 milyon euroluk yatırımı devreye almıştı. Liderlikte önemli rol oynayacak hibrit modeller Avrupa’ya Bursa’dan gidecek. Fransa yakınlarında, Clio üretilen Flins fabrikasının 2024 sonrasında kapatılması planı sonrasında Bursa, Fransız markanın Clio üreten tek fabrikası haline gelecek. Ayrıca kısa vadede araç başına 600 euroluk tasarruf yapmayı planladığını açıklayan Renault için bu hedefin tutturulmasında en büyük rollerden birini de Bursa fabrikası oynayacak. 

DUSTER 2024 İÇİN HAZIR

Renault Grubu’nun Renaulution stratejisi kapsamında Dacia da 5 yıllık planını duyurdu. Günümüze kadar 7 milyon adet gibi önemli bir satışa ulaşan marka, 44 farklı ülkede pazarlanıyor. Ülkemiz gibi Avrupa’da da birçok pazarda özellikle SUV modelleri sınıfının en çok satanları listesinin en başlarında yer alıyor. Yeni planda rekabetçi fiyatlar korunarak Dacia ürün yelpazesi geliştirilecek. İlk tanıtımı yapılan Bigster Consept ile markanın Duster modelindeki gelişimin ipuçları da veriliyor. 4,6 metrelik uzunluğuyla Bigstar Consept, Dacia’nın SUV sınıfında elde ettiği başarıyı daha da ileriye götürmeyi planlıyor.

Araç paylaşımı ve şehir içi ulaşımı için ‘Mobilize’ markasını yaratan Renault’un ilk aracı iki kişilik elektrikli EZ-1, akıllı telefonlarla etkileşim sağlıyor.