Ford Otosan imzalı elektrikli Puma hazır

Ford Otosan'ın ürettiği ilk elektrikli SUV Puma Gen-E, bahar aylarında satışa sunulacak. Romanya Craiova'daki fabrikasında Türk mühendislerin geliştirmesiyle bantlardan çıkan model 523 km menzile ulaşıyor.

SÜMER DEMİRCİLER

Ford'un Avrupa operasyonlarında ticari araçlardaki en büyük kozu olan Ford Otosan'ın ağırlığı daha da artıyor. Markanın Avrupa pazarlarında en çok sattığı modellerden olan Puma'nın yüzde 100 elektrikli versiyonu da artık Ford Otosan'ın satın aldığı Romanya Craiova'daki fabrikasında bantlardan çıkıyor. Tasarımından teknik altyapısına kadar Türk mühendislerin büyük rol oynadığı yeni Puma Gen-E, markanın elektrikli araçlardaki yeni silahı olacak. Avrupa için geliştirilen yüzde 100 elektrikli Explorer ve Capri'den sonra üçüncü model olarak aileye katılacak Puma Gen-E, E-Transit Courier'nin de kullandığı B2E platformu üzerine üretiliyor.

SATIŞ 2025 BAHARINDA

Yeni Ford Puma Gen-E, 2025 bahar aylarında Avrupa ve ülkemiz pazarında satışa sunulacak. Modelin en büyük rakipleri Hyundai Kona, Jeep Avenger, Peugeot E-2008, Opel Mokka, Opel Frontera ve Citroen e-C3 Aircross olacak. B SUV sınıfındaki rekabete katılacak yeni modelin yüzde 10 ÖTV dilimine girmesi ve rekabetçi fiyatlarla satılması bekleniyor. Yeni Puma Gen-E, cesur "kalkan" tasarımı ile dikkat çekiyor. Geleneksel ızgaranın yerine geçen bu tasarım, Ford Mustang Mach-E elektrikli SUV modelinden ilham alarak aracın daha aerodinamik ve modern bir görünüme kavuşmasını sağlıyor. Sportif arka spoiler ve alaşım jant tasarımları aracın sportif görünümüne katkıda bulunuyor.

MENZİL 523 KM'YE ÇIKIYOR

Yeni modelde 43 kWh batarya ile birlikte ön tekerleklere güç veren tek bir 166 beygir güç, 290 Nm tork üreten elektrik motoru kullanılıyor. Puma Gen-E, tam şarjla 376 km'ye kadar menzil sunarken, şehir içindeki menzili 523 km'ye kadar çıkıyor. Puma Gen-E hızlı şarj istasyonunda yüzde 10-80 arası bir şarj doluluğuna yalnızca 23 dakikada ulaşabiliyor. Ayrıca, etkileyici 8 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresiyle Puma ST'ye meydan okuyor. Aracın son hızıysa 160 km/s. Elektrikli Puma Gen-E, sadece 13.1 kWh/100 km enerji tüketimiyle sınıfının en verimli araçlarından biri olarak gösteriliyor. Aracın küçük boyutlarına rağmen akıllıca çözümlerle bagaj hacmi 574 lt ile son derece başarılı. Ayrıca benzinli motorun boşalttığı alanı iyi bir şekilde kullanan 43 litrelik ön bagaj arka bagaj dolu olsa bile alınabilecek aksesuarları saklamak için ideal bir alan sunuyor. İki farklı donanım seviyesi bulunacak yeni modelde 12.8 inç dijital gösterge ekranı, otomatik klima, 12 inçlik SYNC4 bilgi-eğlence ekranı, anahtarsız giriş ve çalıştırma, Matrix LED farlar, elektrikli bagaj kapağı gibi özellikler de alınabilecek.

VİZYONUMUZUN BİR PARÇASI

Ford Türkiye İş Alanı Lideri Özgür Yücetürk, "Ford Otosan olarak Puma ile binek araç üretimine dönmüştük. Puma Gen-E ile artık onun elektrikli binek aracını da üretmeye başladık. Sportif tasarımı, sürüş özellikleri ve eşsiz pratikliği ile Puma, Avrupa genelinde bir başarı hikayesidir. Puma Gen-E ise, eğlenceli sürüş deneyimi, enerji verimliliği son derece yüksek elektrik motoru ile şimdiye kadar ki "en iyi Puma" diyebileceğimiz bir araç. Bu Ford'un değil, Ford Otosan'ın da geleceğe yönelik vizyonunun bir kanıtıdır" dedi.