SÜMER DEMİRCİLER
Yüzde 100 elektrikli otomobillere geçişte önemli bir basamak olarak gösterilen hibrit otomobillere olan ilgi artıyor. Düşük emisyonlu ve çevre dostu araçlar özellikle şehir için kullanımlarda önemli avantajları da beraberinde getiriyor. Pazara sunulan hibrit modellerin sayısına paralel olarak satışlar da hızla artıyor. Ülkemizde bu yılın ocak-ağustos döneminde yüzde 218 artışla satılan hibrit sayısı 32 bin 885 adede yükseldi. Aynı dönemde pazar payları yüzde 5.1 artan hibrit modeller ülkemizde satılan her 100 otomobilin 8'ini oluşturdu.
PAYI YÜZDE 30'A ÇIKTI
Dünya çapında da hibrit modellere büyük önem verdiklerini, bu alanda lider olduklarını belirten Bozkurt, "Toyota global ölçekte 18 milyondan fazla hibrit araç satışı yaptı. Toplam satışlarda hibritin payı yüzde 30'a ulaştı. Hibrit modeller sayesinde 140 milyon tondan daha fazla karbon salımı engellendi. Bu da yaklaşık 11 milyar ağacın ürettiği oksijen miktarına karşılık geliyor" dedi. Türkiye'de de tam elektrikli otomobillere geçiş sürecinde en rasyonel çözümün hibrit olduğunu vurgulayan Bozkurt, "Menzil, ikinci el değeri, şarj altyapısı ve batarya teknolojisindeki sorunlar çözülene kadar önümüzdeki 15 yıl içinde hibrit araçların pazarı domine edeceğini düşünüyorum" diye konuştu.
BATARYAYA 13.6 MİLYAR
Toyota'nın batarya üretiminde de liderliği hedeflediğini belirten Bozkurt, "Toyota, 2030 yılına kadar yaklaşık 13.6 milyar dolar batarya yatırımı açıkladı. Üretilecek bataryalar şu ankilerle karşılaştırıldığında, araç başına yüzde 50 oranında daha düşük maliyet elde edilmesi planlanıyor" dedi.
Türkiye'nin en geniş hibrit araç model ailesine sahip markası olan Toyota, global ölçekte de liderliğini sürdürüyor. Marka özellikle yerli üretim Corolla hibrit ile pazarın liderliğini elinde bulunduruyor.
15 BANKA DEĞİŞTİRDİ
Hibrit satışlarında bireysel müşteriler kadar kurumsal satışların da arttığını açıklayan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış CEO'su Ali Haydar Bozkurt, karbon ayak izini düşürmek isteyen şirketlerin hibritlere yöneldiğini vurguladı. Filolarda da hibritlerin payının artacağının altını çizen Bozkurt, "Sadece finans sektöründen bir örnek vermek gerekirse, Türkiye'de şu an itibarıyla 15 banka araç filolarını hibrit modellerimizle yenilemek için markamızla anlaşma yaptı" diye konuştu.
2022 YILINDA 1 MİLYONLUK PAZAR
Bozkurt, "Kendi markamızın bile yıl sonuna kadar kaç araç alabileceği net değilken toplam pazar tahmini yapmak zor. Ancak ÖTV barem güncellemesiyle markalar istedikleri kadar araç bulabilseydi pazar 800-850 bin bandına oturabilirdi. Üretimin artmasıyla önümüzdeki yıl için 1 milyon adetlik toplam pazara göre planlarımızı yapıyoruz" dedi.
FİYATLARI BELİRLEYEN KUR VE VERGİ ORANLARI
Ali Haydar Bozkurt, "Otomotivdeki fiyat seyrinin piyasada çok konuşulmasının nedeni herkesin ilgi alanındaki bir sektör olması. Aynı zamanda da sıkı takip altında olan ve rekabetin çok yüksek olduğu bir sektör. Fiyatları belirleyen en önemli etken döviz kuru ve vergi oranları. Örneğin Toyota Corolla'ya baktığımızda aracın liste fiyatının uzun yıllardır 22 bin euro civarında seyrettiği görülüyor"açıklaması yaptı.