Tofaş’ın 1 milyar dolarların üzerindeki bir yatırımla üretip, dünya pazarlarına sattığı modeli Egea, markanın küresel oyuncu misyonuna uygun bir şekilde dünya turunu tamamlamak üzere. Geçtiğimiz ağustos ayının 13’ünde Bursa’dan yola çıkan model, zorlu parkurları birbiri ardına tamamlıyor.. “Egea Dünya Turu” projesi kapsamında Türkiye’de bir ilk olan ve ülkemizde üretilmiş, modifiye edilmemiş, seri üretim bir otomobil, 40 bin kilometrenin üzerinde yol yaparak dünyayı dolaşıyor. 16 ülkede 4 etabı tamamlayıp 5. etap Avrupa’ya geçerek Slovenya’ya gelen Egea’nın pilotluğunu otomobil gazetecisi Okan Altan yapıyor. Uzun yol boyunca fotoğrafçı Savaş Yılmaz, Egea’yı farklı coğrafyalarda görüntülüyor. “Egea’ya başından beri ‘Ezber Bozan Sedan’ diyoruz” açıklaması yapan Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç , “Avrupa’da ‘2016 Yılının En İyi Otomobili’ seçilen Egea Sedan ile ezber bozan bir işe daha imza atmak istedik. İşte ezberleri bozduk” dedi.
40 BİN ADETLİK EGEA SATIŞI
Egea’nın Türkiye tanıtımını Ekim 2015’te gerçekleştirdiklerini söyleyen Aytaç, “Ekim ayından 2015 yılı sonuna kadar toplam 5 bin 600 adet satış gerçekleştirdik. 2016 yılında Egea Hatchback (HB) ve Station Wagon modellerinin de gelmesiyle aile tamamlandı. Yıl sonuna doğru 1.6 lt. dizel otomatik şanzımanlar da ailenin üç üyesi için devreye girdi. Dizel otomatik versiyonlar, Egea satışlarımıza ekstra bir ivme kazandırdı. 2016 yılının ilk 11 ayında 32 bin adetlik Egea satışı gerçekleştirdik. Yıl sonunda kadar ise ürettiğimiz bütün araçları satmayı hedefliyoruz. Egea modellerimizin satışı yılsonunda 40 bin rakamına yaklaşacak. Tanıtımdan günümüze satışımız 45 bin adede ulaşacak. Yıl sonunda Fiat markası toplamında yaklaşık 110 bin adet satış hedefliyoruz. 2017’nin de bu şekilde devam etmesini bekliyoruz” diye konuştu.
80 günde devr-i alem
Uzun yolculuğuna Bulgaristan’dan başlayan ve Romanya, Rusya, Japonya, Meksika, Amerika, İrlanda, İngiltere ve Avrupa’ya 5. etaba geçen Egea, on binlerce kilometrelik zorlu parkurları aştı. Aracın pilotluğunu yapan otomotiv gazetecisi Okan Altan, “Ural Dağları ile birlikte St. Petersburg’dan başlayıp Vladivostok’a uzanan ünlü Trans-Sibirya demir yoluyla paralel yol aldık. Burası motorlu araç maceraperestlerinin Everest’i kabul edilen, dünyanın en uzun ve zorlu parkuru. Günde ortalama 15 saat araç kullanıp sadece yakıt almak ve uyumak için mola verdik. Japonya gümrüklerindeki kayıtlarda giriş yapan ilk Türk plakalı Türk otomobilinin Egea olduğunu öğrendik... Egea Dünya Turu’na ‘80 Günde Devr-i Alem’ kitabıyla ilham kaynağı olan Jules Verne’nin mezarını da ziyaret ettik" dedi.
Tofaş Müzesi’ndeki yerini alacak
Fiat Egea, turun 5. etabı olan Avrupa kıtasındaki yolculuğunu yılbaşından önce bitirip Türkiye’ye dönecek ve dünya turunu Bursa’daki Tofaş Anadolu Arabaları Müzesi’nde tamamlayacak.