En büyük ve en küçük aynı hatta üretilecek

13 metrelik otobüs 3 metrelik elektrikliyle aynı fabrikada üretilecek. Anadolu Isuzu'nun elektrikli aracı BIG.e'nin ardından Adanalı Temsa da Reeder firmasının ReeV Fancy elektriklisini yılda 10 bin adet üretmeyi planlıyor.

SÜMER DEMİRCİLER

Hızla büyüyen şehirlerin artan mobilite ihtiyacı ulaşım dünyamıza yeni araçlar katmaya devam ediyor. Daha düne kadar gençlerin kullandığı eğlence araçları gözüyle bakılan elektrikli scotorlar ve elektrikli mikro otomobilleri yollarımızda her geçen gün daha fazla görmeye başlıyoruz. Bu tip araçların yakın gelecekteki satış potansiyelleri ve sunduğu mobilite çözümleri en büyük markaların dahi üretim planlarını revize etmesine neden oluyor. Otobüs ve kamyon üretiminde uzmanlaşan markalar da bu tip araçların çekiciliğine kapılıp, mühendislik bölümlerini yönlendiriyor.

FORD OTOSAN ÖNCÜ

Türkiye'nin ağır ticari araç üreticisi Ford Otosan, Eskişehir İnönü kamyon fabrikasında elektrikli motosiklet üretimine 2021 yılında başlamıştı. Rakun Pro2 ile Rakun Pro3 olarak adlandırılan iki ve üç tekerlekli, şehir içi dağıtım motosikleti olarak geliştirilip üretilen Rakun modelleri, şebeke elektriği kullanılarak 4 saatte şart edilebiliyor. Menzili 100 km'den fazla olan motosikletler, 45 km/s son hız yapabiliyor.

STANDART PRİZDEN ŞARJ

Üç farklı batarya kapasitesine sahip olan BIG.e; 10,5 kWh kapasiteli batarya ile 100 km, 15,7 kWh batarya ile 135 km, 21 kWh batarya ile 170 km menzil sağlıyor. BIGe'nin en büyük avantajlarından birisi de tıpkı bir cep telefonu gibi standart priz üzerinden şarj edilebilmesi ve 5 ila 9 saat arasında tam şarj kapasitesine ulaşabilmesi. Anadolu Isuzu çatısı altında yer alan Anadolu Otomotiv Sanayi tarafından geliştirilen model firmanın Çayırova tesislerinde üretilen en küçük araç unvanını da kazanacak. BIG.e tesiste markanın otobüs ve kamyonlarıyla birlikte bantlardan çıkacak.

ADANALI TEMSA SIRADA

Ülkemizde ticari araç markalarının micro araç üretimine yönelmesinin en yeni örneğini Temsa ile Reeder firmasının planlanan işbirliği oluşturuyor. Reeder elektrikli aracı küçük ReeV Fancy'nin üretimi için Temsa ile görüşmeye başladığını daha önce KAP'a açıklamıştı. Şirket yıllık 10 bin adet üretim hedefi çerçevesinde Temsa'dan ilk teklifleri aldığını duyurmuştu.

YERLİ BİG-E SON TESTTE

Anadolu Otomotiv Sanayi tarafından geliştirilen yüzde 100 elektrikli BIG.e, bu sınıfta ülkemizin ilk yerli modeli olarak yollara çıkmaya hazırlanıyor. Şehir içi dağıtım araçlarında artan talebi karşılamayı planlayan modelin son yol testleri devam ediyor. Yaklaşık 1 ton taşıma kapasitesi bulunan araç, yüksek manevra kabiliyetiyle şehir içi teslimatlarda kurye, restoran gibi hizmetlerde önemli bir rol oynamaya hazırlanıyor.

100 KM MENZİLİ VAR

Temsa Adana tesislerinde üretilmesi gündemde olan elektronik şirketi Reeder Teknoloji ve Sanayi'nin geliştirdiği iki kişilik şehir içi mobilite aracı ReeV Fancy, 2.944 mm uzunluğa, 1.649 mm yüksekliğe ve 1. 334 mm genişliğe sahip. A1 sınıfında yer alan Reeder tam şarjla 100 km gidebiliyor. Son hızı 45 km/s olan araçta 7.5 kWh kapasiteli bataryaya bulunuyor. 2.3kW AC ev tipi prizle 5 saatte şarj edilebiliyor. Reeder, eylül ayında ReeV Fancy'yi 280 bin TL'lik fiyatla ön siparişe açmış ve 100 adetle sınırlı araçların hepsi hızlıca satılmıştı.