Elektrikli SUV'larda liderlik peşinde

Yenilenen X-Trail'i yıl sonunda Türkiye'ye pazarına sunmaya hazırlanan Nissan, e-POWER teknolojisine yer verdiği bu modelleriyle sınıf lideri olmayı hedefliyor.

SÜMER DEMİRCİLER

Japon üretici Nissan'nın SUV sınıfındaki güçlü temsilcisi X-Trail, dünya çapında ulaştığı 7 milyon adetlik satışla markanın en büyük kozlarından biri. Dördüncü kez yenilenen model, yeni tasarımı, yenilikçi çift motorlu e-4ORCE (dört tekerlekten ve elektrikli çekiş sistemi) sayesinde daha da iddialı özelikler sergiliyor. SUV sınıfında şarj etmeye gerek kalmadan elektrikli sürüş keyfi sunan Nissan'a özel e-POWER sistemiyle donatılan yeni model, bu alanda rakiplerinden ayrılmayı hedefliyor. CMF-C platformunda üretilen yeni X-Trail, hem beş hem de yedi koltuk seçenekleriyle de geniş bir kullanıcı kitlesine sesleniyor. Henüz yüzde 100 elektrikli araç kullanmaya hazır olmayan tüketicilere hitap edecek markaya özel e-POWER teknolojisi Türkiye'nin en çok satan SUV modellerinden Qashqai'den sonra büyük SUV'u X-Trail'de de kullanılıyor. Yüzde 100 elektrikli SUV Ariya ile birlikte model ailesini tamamlamak isteyen marka elektrikli SUV'larda liderlik hedefliyor.

SON ÇEYREKTE TÜRKİYE'DE

X-Trail, bu yılın son çeyreğinden itibaren bayilerdeki yerini alacak. Yeni X-Trail, Nissan'ın Avrupa ürün gamındaki, yenilikçi e‑POWER sürüş sistemiyle donatılan ikinci modeli olacak. Aracı dışardan şarj etmeye gerek kalmadan yüzde elektrik tahrikli bir sürüş deneyimi yaşatan sistemde benzinli motor sacede jeneratör görevi görüp, bataryayı besliyor. Tekerleklere giden gücün yalnızca elektrik motorundan geldiği bu sistem, elektrikli sürüş keyfini yaşatıp, içten yanmalı motorun her zaman optimum aralıkta çalışmasını ve şehir içi sürüşünde gelişmiş bir yakıt verimliliğini sağlıyor.

Hafif hibrit versiyon da satılacak

Yeni X-Trail, e-POWER donanımlı versiyonunun yanı sıra, 163 beygir gücünde, 1.5 litrelik turbo beslemeli benzinli hafif hibrit versiyonuyla da satışa sunulacak. Tekerleklere gücü Xtronic CVT sürekli değişken otomatik şanzıman ile aktarılacak olan, iki tekerlekten çekişli, içten yanmalı benzinli güç aktarma sistemi 12v hafif hibrit teknolojisiyle birlikte görev yapıyor. Sistem, hem yakıt ekonomisi sağlayan hem de CO2 çıkışını azaltan ilave tork desteği, uzatılmış rölantide durma, hızlı devreye giren start stop özelliklerine sahip. X-Trail, iki arka koltuk kullanılmadığında oluşan bagaj alanı sayesinde toplam 585 litre kapasitesiyle sınıfında en geniş bagaj alanlarından birini sunuyor. Gelişmiş bir konfor ve güvenlik sistemi bulunan yeni modelin 12.3 inç boyutlarındaki gösterge ekranı da sınıfının en büyüklerinden.

100 km hıza 7 saniyede çıkabiliyor

Nissan'ın elektrikli güç aktarma organlarıyla çalışmak üzere tasarlanmış yeni dört tekerlekten çekiş sistemi e-4ORCE yeni X-Trail ile birlikte tanıtıldı. Kullanılan sistem ön ve arkadaki güçlü çift e-motor sistemi sayesinde mekanik sistemlere kıyasla tepkileri çok daha hızlı olan sistem etkili bir yol tutuş sağlıyor. Arka kısımdaki 94 kW gücündeki elektrikli motorla birlikte toplam 213 beygir güce sahip sistem aracı sıfırdan 100 km/s hıza 7 saniyede çıkarabiliyor. Güç çıkışı her bir tekerlek için özel olarak yönetiliyor. Araçta sürücünün yalnızca gaz pedalını kullanarak hızlanmasına ve fren yapmasına olanak tanıyan e-Pedal teknolojisi de kullanılıyor. Bu sayede şehir içinde, ekonomik ve konforlu bir sürüş destekleniyor.