Elektrikli model atağı başlattı

Geçtiğimiz yıl elektrikli ID.4 ve ardından ID.7'yi satışa sunan VW, bu yıl küçük elektrikli ID.3 ile aileyi tamamlayacak. Martta Tayron'u getirecek marka bu yıl 10 bin elektrikli model satışı yapmayı planlıyor.

SÜMER DEMİRCİLER

VW Türkiye elektrikli araçlarda gaza yükleniyor. Ülkemiz pazarına öncelikle ID.4 modelini sunan marka ardından da Passat'ın elektrikli takipçisi olarak değerlendirilen ID.7'yi getirdi. Bu yılın ikinci çeyreğinde küçük elektrikli ID.3'ün satışına başlayacaklarını belirten VW Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, elektrikli modellerde pazar paylarını önemli derecede yükselteceklerini vurguladı.

10 BİN ELEKTİRKLİ

"Elektrikli modelleri Avrupa'da Türkiye kadar destekleyen başla bir ülke yok" açıklaması yapan VW Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, "Bu yıl VW Binek Araç olarak 70-75 bin toplam satışa ulaşıp bunun yaklaşık yüzde 15'lik kısmının elektrikli modellerden oluşmasını planlıyoruz. Türkiye toplam satışından 2025'te elektriklilerin alacağı pay da yüzde 15 seviyelerine kadar çıkacaktır. Bu yıl lokomotif modellerimizden Tayron mart gibi gelecek. Şarjlı hibrit PHEV versiyonunu da getireceğiz. Toplamda 10 bin adetlik Tayron satışı planlıyoruz" açıklaması yaptı.

2025 ŞARJLI HİBRİT YILI

"2025 şarjlı hibritlerin yıldızının parladığı bir yıl olacak" diye konuşan Gino Bottaro, "Türkiye pazarı Avrupa ile büyük benzerlikler gösteriyor. Avrupa'da plug in hibritlerin satış oranı yüzde 7. Bizde binde 3'tü, geçtiğimiz yılı yüzde 1 ile kapattı. Türkiye pazarında şarjlı hibiritlerin toplam pazardan aldığı payın, ÖVT avantajı sayesinde çok sayıda yeni modelin pazara sunulmasıyla yüzde 7 seviyesine hızlıca çıkacağını düşünüyorum" dedi.

ÖNCE VW ID.4 GELDİ

Volkswagen'nin SUV sınıfındaki yüzde 100 elektrikli modeli ID.4, ülkemiz pazarına sunulan ilk model unvanını da taşıyor. Fiyatı 1 milyon 874 bin TL olan model içten yanmalı Tiguan'a kıyasla yaklaşık 500 bin TL daha uygun olan başlangıç fiyatıyla da tüketicileri etkiliyor. ID.4, Türkiye'de 125 kW (170 PS) elektrikli motora sahip Pure donanım seviyesi ile müşterilerle buluşuyor. ID.4 Pure, 52 kWh net batarya kapasitesine sahip olup, WLTP birleşik çevrimine göre 354 km'lik elektrikli menzil sunuyor. Şehir içi kullanımda ise bu menzil 455 km'ye kadar çıkabiliyor.

VW PASSAT'IN TAKİPÇİSİ

Volkswagen ID. Ailesi'nin sedan üyesi ve amiral gemisi ID.7 aynı zamanda markanın geliştirdiği en uzun menzile sahip elektrikli modeli. Tasarımının getirdiği 0,23 Cd rüzgar direnç katsayısının da etkisiyle ID.7'nin menzili 697 kilometreye çıkıyor. 286 beygir güç 545 Nm tork üreten modelin fabrika verisi şehir için menzil 844 kilometreye kadar yükseliyor. Yaklaşık beş metre uzunluğuyla dikkat çeken, Volkswagen'in üst orta sınıfta yer alan ilk küresel elektrikli modeli ID.7, Pro S donanım seviyesiyle satılıyor. Yüzde 60 ÖTV dilimine giren model 2.8 milyon TL fiyat etiketine sahip. Modelin yüzde 10 ÖTV'li versiyonun yıl sonuna doğru ithalatı planlanıyor.

KÜÇÜK ID.3 GÜN SAYIYOR

2019'dan bu yana dünya çapında 500 bin adetten fazla satılan, Volkswagen'in ilk tamamen elektrikli modeli ID.3, sevimli hatları, pratik kullanım özellikleri ve çevreci malzemeleriyle dikkat çekiyor. Türkiye ürün çalışmaları halen devam eden ID.3, 2025 yılının ikinci çeyreğinde ülkemiz pazarında satılacak. ID.3, Pure donanım seviyesinde sunulan 125 (170 PS) kW gücündeki motor 52 kWh batarya ile donatılıyor. Bu kombinasyon ile ID.3 Pure 0-100 hızlanmasını 8,2 sn tamamlarken, 388 km menzil sunuyor.