Elektrikli Leaf'in hedefi liderlik

Bu yıl 20 bin adet satışa ulaşacaklarını açıklayan Nissan Genel Müdürü Emre Doğueri, “Yüzde 100 elektrikli Leaf ile açık ara lider olacağız” dedi.

Sümer DEMİRCİLER

Geçtiğimiz yıl gerek global çalkantılar gerekse tedarik sorunları yüzünden kötü bir yıl geçiren Nissan Türkiye, SUV’da uzun süredir koruduğu liderliği kaptırmak zorunda kaldı. 8 ay önce Kuzey Afrika, Bağımsız Devletler Topluluğu ve Türkiye dahil 10 ülkenin genel müdürlüğü görevini üstlenen Emre Doğueri, yaşadıkları sıkıntının en büyük nedeninin istedikleri sayıda araç alamamak olduğunu belirtip, “Yıla iyi bir başlangıç yaptık, hedeflerimizi yükselttik” açıklaması yaptı.

20 BİN SATIŞ HEDEFİ

2020 için toplam pazar beklentilerini 600-650 bin adet olarak belirlediklerinin altını çizen Doğueri, “Bizim için zorlu geçen 2019 geride kaldı. Bu yıl pazarda Nissan olarak yüzde 3.5’luk pazar payı hedefliyoruz. Bu da toplam satışlarımızın 20 bin adedin üzerinde gerçekleşeceğini gösteriyor. Yeni modellerimizin etkisiyle bu adetlere ulaşacağız” dedi. 

JUKE SONBAHARDA 

Yenilenen ve sınıfında özel bir yeri olan Juke’un sonbaharda satışa sunulacağını açıklayan Doğueri, “Yeni Juke’u daha önce getirmek için yoğun çaba harcıyoruz. Geçen sene satışa sunulan yeni Micra büyük beğeni topladı. Bu yıl istediğimiz miktarda Qashqai ve X-Trail alıp,SUV pazarında iddiamızı devam ettireceğiz” diye konuştu.

MENZİL 450 KM’YE KADAR YÜKSELİYOR

Dünyanın en çok satan yüzde 100 elektrikli modeli Leaf’i yıl sonunda getireceklerini açıklayan Doğueri, “Şu anda ülkemizde sadece 250 adet yüzde 100 elektrikli otomobil satılıyor. 2021’den itibaren yılda 500 adet Leaf satışıyla elektrikli otomobil pazarında açık ara Türkiye lideri olmayı hedefliyoruz. 40 ve 60 Kw’lik iki ayrı batarya seçeneği bulunacak aracımızın menzili 450 kilometreye kadar yükseliyor” dedi. Ayrıca şu anda 42 olan satış noktasını 44’e çıkaracakların belirten genel müdür, Antalya ve Maraş bayileriyle daha da güçleneceklerini açıkladı. 

OTOMOTİVDE ÇARKLAR DAHA HIZLI DÖNÜYOR 

Zorlu bir yılı geride bırakan otomotiv sektöründe Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), 2020 yılına ait ilk verileri açıkladı. Ocak ayında toplam üretim 109 bin 783 adet olurken, binek üretimi bir önceki yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında yüzde 6 artarak 75 bin 396 adet seviyesinde gerçekleşti. Aynı dönemde, traktör üretimiyle birlikte toplam üretim 112 bin 298 adet oldu. Son 10 yıllık ortalamalara göre 2020 yılı ocak ayında toplam pazar yüzde 16, otomobil pazarı yüzde 2, hafif ticari araç pazarı yüzde 42 ve ağır ticari araç pazarı yüzde 57 oranlarında düşüş gösterdi. İhracatsa yüzde 27 artıp, 1 milyar dolarla ilk sıradaki yerini korudu.

362 AYRI FİLMİ YAPAY ZEKAYLA ANALİZ ETTİ 

Yeni Renault Clio, yeni reklam filminde klişelerden kurtulmak için yapay zekadan yararlandı. Sektörde daha önce çekilmiş 362 reklam filmi toplanarak analiz edildi. Sonuçta hazırlanan 6 ayrı filmde, yeni Clio’nun en etkileyici özellikleri  alışılmışın dışında tüketicilere anlatılıyor.

KÜÇÜK KARDEŞİYLE CENEVRE’DE SAHNEDE

Cenevre Otomobil Fuarı’nda küçük kardeşi i20 ile birlikte yin i30’un dünya tanıtımı yapılacak. Otomobil sportif tamponları, LED farları, daha güçlü ve daha keskin bir görünümüyle dikkat çekiyor.  Yeni i30’un iç mekandaysa dijital gösterge paneli ve 10,25 inç ekran yer alacak.

HİBRİT VERSİYONLA ÇOK İDDİALI GELİYOR

Honda’nın 2022’de tüm modellerinin elektrikli veya hibrit olmasını hedefleyen ‘Elektrik Vizyon Stratejisi’nde önemli bir yere sahip olan yeni Jazz bu yaz Avrupa’da satışa sunulacak.  Yeni Jazz, 109 beygirlik hibrit motoruyla 100 km’deki 4.5 lt tüketimiyle dikkat toplayacak.