Dünya'nın en hızlı SUV'u Türkiye'de

Almanya'nın efsanevi pisti Nürburgring Nordschleife’de kısa bir süre önce büyük bir rekora imza atarak dünyanın en hızlı SUV'u unvanını çok yakın bir zamanda kazanan Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Türkiye'de.

Köklü geçmişi ile otomotiv tarihine damga vuran Alfa Romeo'nun modern temsilcisi Stelvio şimdi Quadrifoglio modeli ile dikkatleri üzerine çekiyor. Premium SUV segmentinde dengeleri değiştirecek tasarım özellikleri, dinamik sürüş karakteri ve çok güçlü motoruyla dikkat çeken Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, kısa bir zaman önce "Yeşil Cehennem" olarak anılan, Almanya'daki Nürburgring Nordschleife Pisti’ni 7 dakika 51.7 saniyede turlayarak dünyanın en hızlı SUV'u unvanını kazandı.

En hızlı Stelvio 2018’de geliyor!

Tofaş çatısı altında temsil edilen Alfa Romeo, yeni SUV’u Stelvio’nun en hızlı versiyonunu gelecek yıl içinde Türkiye pazarında satışa sunacak. Alfa Romeo Marka Direktörü Sinan Saip Bel, kasım ayı içinde satışa sundukları 2.0 litre benzinli motorlu ve 4 tekerlekten çekişli Stelvio modelinin müşterilerden çok olumlu tepki aldığını; gelecek yılın ikinci yarısında satışa sunacakları 510 HP’lik Stelvio Quardofoglio için sipariş almaya başladıklarını ve ilk siparişlerin 2018'in ortalarında teslim edeceklerini açıkladı. Alfa Romeo tarihindeki ilk SUV modeli konumunda olan Alfa Romeo Stelvio'nun ateşli Quadrifoglio versiyonu, 50:50 ağırlık dağılımı, kompozit karbon fiber malzemelerle üretilen hafif karoseri ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle dikkat çekiyor. Ferrari’nin teknoloji ve mühendislik deneyimi ile geliştirilen Stelvio Quadrifoglio'da, 2.9 litre, Twin-Turbo V6 motor görev alırken, tam 510 HP’lik güç üretiyor. Stelvio Quadrifoglio 0’dan 100’e hızlanmasını 3,8 saniyede tamamlayarak olağanüstü bir performans ortaya koyuyor.

Sınıfının litre başına en fazla güç üreten 24 supaplı motoruyla işbirliği yapan 8 ileri otomatik şanzıman, “Yarış” modunda sadece 150 milisaniye gibi rekor bir sürede vites değişimi gerçekleştirirken, Q4 dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte gücü dört tekerleğe birden aktarıyor. Normal koşullarda Q4 çekiş sistemi tüm torku arka aksa aktarırken, limitlerde ön ve arka aks arasında yüzde 50 denge sağlayabiliyor. Özel AlfaLinkTM adaptif süspansiyon sistemiyle yol tutuş kabiliyeti mükemmele yakın olan Stelvio Quadrifoglio'yu durdurma görevini ilk olarak Giulia’da görülen, Alfa Romeo markasına özgü yenilikçi elektromekanik Entegre Fren Sistemi (IBS) üstleniyor.