SÜMER DEMİRCİLER
Alman marka Opel yenilediği SUV ailesiyle büyümesini sürdürüyor. Türkiye pazarına yeni modellerini sunmaya başlayan marka, hedeflerini de yükseltti. Opel'in dünya satışlarının yüzde 10'luk bölümünün Türkiye'de yapıldığının altını çizen Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç,"Geçtiğimiz yıl Türkiye toplam pazarında Cumhuriyet tarihinin rekoru kırıldı ve 1 milyon 238 bin adetlik satışa ulaşıldı. Biz de iki önemli modelimizin gelememesi nedeniyle yılı 62 bin adedin üstünde satışla toplamda 7. sırada tamamladık. Bu sonuçlarla da iki yıldır üst üste anavatanı Almanya ve İngiltere'den sonra en çok Opel satılan üçüncü ülke olma başarısını gösterdik. Ayrıca pazar payı olarak Almanya'dan sonra globalde en yüksek pazar payına sahip ikinci ülke olduk" açıklaması yaptı.
1 MİLYON ALTINA DÜŞMEZ
Türkiye toplam pazarının bu yıl da 1 milyon adedin altına düşmeyeceğini hatta daha da üstüne çıkmasını beklediklerini belirten Yantaç, "2025 yılında da pazarın 1 milyon adet üstünde rahatlıkla kapanacağını hatta 1 milyon 150 bin adetleri göreceğini düşünüyoruz. Türkiye'de bin kişi başına düşen araç sayısına baktığımızda halen pazar yüksek potansiyele sahip. Bir de pazarımıza son 2-3 senede giren yeni markaları da dahil edersek aslında başka bir öngörü daha karşımıza çıkıyor" dedi.
MARKA HEDEF BÜYÜTTÜ
"Opel Türkiye olarak iddiamızı yine koruyoruz" açıklaması yapan Yantaç, " Yani 1 milyon civarı üstü bir pazarda yine yaklaşık 70 bin adet satış yapmayı ve yaklaşık yüzde 5.5 ve üzeri pazar payı elde etmeyi hedefliyoruz. Bu hedefin yaklaşık 20 bin adet ve biraz üstü ticari araç, kalanını da binekler oluşturacak. Her 3 Opel'den biri hafif ticari araç olacaktır. Ayrıca, 2025 yılında ve en kıymetli noktalardan biri D segmentinde 2025 ile birlikte lokal üretime geçiyoruz Vivaro ile birlikte. Yıl içerisinde Zafira da artık Türkiye'de üretilecek" diye konuştu.
HİBRİT VE ELEKTRİKLİ İKİ MOTOR SEÇENEĞİ VAR
Opel'in uzun süredir beklenen yeni nesil Grandland modeli de satışa sunuldu. Yeni Opel Grandland, ilk etapta hem 1.2 litre 136 beygirlik turbo benzinli motor 21 beygirlik (15,6 kW) ve 6 ileri çift kavramalı elektrikli şanzımanla kombine edilen hybrid versiyonun yanı sıra 73 kWsa batarya kapasitesine sahip ve yaklaşık 504 kilometre menzil sunan 210 beygir gücündeki elektrikli versiyonuyla bayilerdeki yerini aldı. 48 V hybrid teknolojisine sahip versiyonda Edition ve GS, elektikli versiyondaysa GS donanım seviyesi bulunuyor. Yeni model hibrit motorla 2 milyon 50 bin TL'den elektrikli versiyonundaysa 1 milyon 804 bin TL'den başlayan fiyat etiketine sahip.
YÜZDE 8 ELEKTRİKLİ SATACAK
Yantaç, "Toplamda satacağımız her 2 araçtan biri SUV modellerimizden olacak. Ayrıca geçen sene yaklaşık 2 bin 600 adet elektrikli Opel satışı gerçekleştirdik, yani geçen seneki satışlarımızın yaklaşık yüzde 4.2'si elektrikli oldu. Bu sene 5 bin 500 adet elektrikli satışı hedeflerken, toplam satışlarımızın da yüzde 8'ini oluşturmasını hedefliyoruz" açıklaması yaptı