Dünya liderliği için kesenin ağzını açtı

Elektriklilere 10 milyar euro harcayan Renault, Nissan, Mitsubishi ittifakı dünya liderliği için 5 yılda 23 milyar euro daha yatırım açıkladı. Üretilecek 35 yeni elektrikli model için Bursa'ya yeni sorumluluklar planlanıyor.

Sümer Demirciler

YAKLAŞAN elektrikli araç dönüşümünde rekabet yükselirken markaların koyduğu hedefler de büyüyor. Bu alanda en iddialı gruplardan olan ve günümüze kadar 10 milyar euro harcayan Renault, Nissan, Mitsubishi ittifakı önümüzdeki 5 yıl içinde 23 milyar euro daha yatırım yapıp dünya liderliğini hedefliyor. Grup 2030 yılına kadar yüzde 90'dan fazlası 5 ortak platform üzerine geliştirilecek 35 yeni elektrikli modeli satışa sunacak. Tüm markalar tarafından ortaklaşa kullanılacak yeni platformlarla yılda 1.5 milyon adede ulaşacak şekilde elektrikli araç üretilecek. Bu adetlerle grup, global ölçekte elektrikli araç dünyasının en çok satanı olmayı planlıyor.

HER SINIFTA ELEKTRİKLİ VAR

Ortak platformlar sayesinde grup neredeyse her sınıfta yüzde yüz elektrikli modellerini satışa sunucak. 2030 yılına kadar CMF-EV platformunda 15'ten fazla model geliştirilecek ve yılda 1,5 milyona kadar araç üretilecek. Grubun B sınıfındaki elektrikli araç platformu CMF-BEV ile 2023'ten itibaren Fransa'da Renault R5 ve yeni Nissan Micra üretilip 2024 yılından itibaren satışa sunulacak. Menzilleri 400 km'ye ulaşacak araçlar rekabetçi fiyatlarıyla dikkat çekecek.

Kullanılacak beş elektrikli platforma ek olarak, C ve D segmentlerindeki beş model, iyi bilinen CMF-C pla tformunu temel alıyor. Nissan Qashqai ve X-Trail'e ek olarak, Mitsubishi Outlander, Renault Austral ve yedi kişilik yeni bir SUV olarak konsept şeklinde tanıtılan Dacia Bigster SUV sınıfında lokomotif modeller olarak yollara çıkacak.

BATARYA DA GELİŞTİRİYOR

Üretilecek elektrikli otomobillere ek olarak batarya üretimi ve geliştirmesinde de büyük hedefler açıklandı. İttifak 2026 yılına kadar batarya maliyetlerinden yüzde 50, 2028 yılına kadarsa yüzde 65 oranında tasarruf sağlamayı hedefliyor. Yapılan açıklamada, "2030 yılına kadar ittifak, dünya çapındaki en önemli üretim tesislerinde elektrikli araçlar için toplam 220 GWh pil üretim kapasitesine sahip olacak" denildi. 2028 yılından itibaren batarya maliyetlerinin kWh başına 65 dolara düşürülerek içten yanmalı modellerle maliyetlerinin eşitlenmesi planlanıyor. Satışlardaki marka dağılımı da paylaşılmış durumda. Nissan Çin'den, Renault Avrupa'dan ve Mitsubishi Güneydoğu Asya'dan sorumlu olacak.

BURSA'YA YENİ GÖREV

Renault, Nissan, Mitsubishi markalarının yeni elektrikli araç stratejisinde Bursa fabrikasına da önemli görevler verilmesi bekleniyor. Grubun kalite ve maliyet avantajı yüksek fabrikasında uzun yıllar üretilen Megane modeli KARSAN'a aktarılarak kapasitesi boşa çıkarılmıştı. Yeni nesil Renault Clio ve Nissan Micra'nın sadece elektrikli olarak Fransa'da üretileceği daha önce açıklanmıştı. Bu açıklama sonrasında ittifakın diğer markaları için Bursa fabrikasının kapasitesinden yararlanılması olasılığı güçlendi.