SÜMER DEMİRCİLER
Yüzde 100 elektrikli otomobil pazarının en hızlı büyüdüğü ülkelerin başında gelen Türkiye'de, satışların ivmelenmesi baş döndürüyor. 2021 yılında sadece 1 markanın 184 adet elektrikli araç sattığı pazarda, bu yıl Togg'un ardından da Tesla'nın pazara girmesiyle birlikte elektrikli model satan marka sayısı 26'ya yıl sonundaki toplam satış adedi de 50 binin üzerine çıkacak. 2024 ve 2025 yıllarında bu sayının katlanarak artması planlar arasında. Böylesine dinamik olan pazarın, dünyanın en çok elektrikli araç satan markası BYD'nin radarına girmesiyle birlikte rekabet daha da kızışacak.
REKABETÇİ FİYATLA GELDİ
Avrupa'yı kasıp kavuran Çinli marka BYD, geçtiğimiz ay gerçekleştirdiği marka tanıtımının ardından ilk modelini ülkemiz pazarında satışa sundu. Markanın global pazarlar için ürettiği tam elektrikli C SUV modeli Atto 3, sadece üst donanım paketiyle getirildi. Yüksek Gümrük Vergisi duvarına takılmasına rağmen, verilen destekler sayesinde model yüzde 10 ÖTV dilimine girip 1 milyon 590 bin TL gibi sınıfındaki en rekabetçi fiyatla Türk tüketicileriyle buluştu.
22 BİN TALEP ALDI
Marka tanıtımını yaptıktan sonra tüketicilerden yoğun bir talep aldıklarını açıklayan BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun, "İlk duyurumuzu yaptıktan sonra, iletişim kanallarımız üzerinden yoğun bir ilgi ve taleple karşılaştık. Şimdiden BYD modellerine sahip olmak isteyenlerin sayısı 22 bini aşmış durumda. Yıl sonuna kadar bu taleplerin yalnızca bir kısmına yanıt verebileceğiz. Bu yıl sonuna kadar Atto 3 için Türkiye kotamız 1500 adet, ancak önümüzdeki yıl ise bu talepleri karşılama hedefindeyiz" diye konuştu.
HIZLI, DONANIMLI YÜKSEK MENZİLLİ
BYD'nin yeni Blade Batarya, e-Platform 3.0 teknolojisini kullanan Atto 3, 4.4 metre uzunluğuyla C SUV sınıfında rekabet ediyor. 60.4 kWh bataryayı 150 kW (204 beygir) güç ve 310 Nm tork sunan elektrikli motorla birleştiren model, 0-100 km/s hızlanmasını 7.3 saniye ile gerçekleştirerek sınıfındaki en hızlı tek motorlu elektrikli SUV olarak öne çıkıyor. Ortalama 420 km menzil sunan model DC şarj ile yüzde 30'dan yüzde 80'e yalnızca 29 dakikada şarj edilebiliyor. En üst donanım paketi, elektrikli açılabilir panoramik sunroof, elektrikli bagaj kapağı, 18 inç alaşım jantlar, sürdürülebilir vegan deri direksiyon ve koltuklar ve 15.6 inç elektrikli dönebilir multimedya ekranına sahip model, yüksek işçilik ve malzeme kalitesiyle de dikkat çekiyor.
20 YENİ BAYİ 10 BİN SATIŞ
"İstanbul da iki, Ankara ve İzmir'de birer adet olmak üzere toplam 4 bayi ile satışa başladıklarını vurgulayan Ergun, "Çok yoğun bir talep alıyoruz 2024 yılında bayi sayısını 20'nin üzerine çıkartmayı planlıyoruz" açıklaması yaptı. Ergun "2024 yılının ilk çeyreğinde BYD HAN ve BYD SEAL modelleri Türkiye'de olacak. 2024'te yüzde10'dan fazla pazar payına ve 10 bin adetlik satış yapmayı planlıyoruz" şeklinde konuştu.