Dizel yerini hibrite bıraktı... Sınıf lideri oyuna katıldı

Türkiye'ye pandemiden dolayı 10 ay gecikmeli sunulan yeni nesil VW Golf hibrit motorları ve rekabetçi fiyatıyla aradaki açığı kapatmayı planlıyor.

SÜMER DEMİRCİLER

Alman üretici VW'nin bir sınıfa adını veren modeli Golf, marka tarihinin en başarılı otomobilleri arasında özel bir yere sahip. İlk kez 1974 yılında yollara çıkan model, yedi nesil boyunca 36 milyon adetten fazla satışa ulaştı. 8. kez yenilenen model, 2019 yılı sonunda tanıtılıp, öncelikle Avrupa pazarlarında satışa sunuldu.

YOLDA 210 BİN GOLF

Golf modelinin Türkiye'de satışına 1994 yılında başladıklarını söyleyen Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, "Satışa sunduğumuz günden bu yana 210 bin'den fazla Golf'ü tüketicilerle buluşturduk. Golf hem sınıfının yaratıcısı hem de lideri. 2013 senesinde kompakt hatchback segmentinin en çok tercih edilen otomobili haline gelen Golf, bu unvanını selefinin pandemi sebebiyle sadece yarım yıl satıldığı 2020 senesine kadar korudu. Aylık bazda baktığımızda yüzde 58'lere ulaşan segment payı Golf'ün ne kadar beğenilen bir model olduğunu gösteriyor" diye sözlerine devam etti.

ARAYI KAPATACAK

Pandemiyle birlikte tüm üreticilerin olumsuz etkilendiği çip sıkıntısının VW yeni Golf'ün üretimine de sekte vurduğunu belirten Bottaro, "En teknolojik ürünlerimizden olan yeni Golf, çip sıkıntısından fazlasıyla etkilenince fabrika durdu. Bu yüzden yeni modelin ülkemize gelişini yaklaşık 10 ay ertelemek zorunda kaldık. Geç pazara sunulmasına rağmen arayı kapatacağız" açıklaması yaptı.

PAZAR 800 BİNİ GEÇER

Yılın ilk aylarında toplam pazar için 600 binli rakamlar konuşulurken ilk iki ayda gelen satışlara bakıldığında tahminlerin iyimserleştiğinin altığı çizen Gino Bottaro, "Yılsonunda toplam pazarın 800 bin adetlerin üzerini görmesini bekliyorum. Marka olarak biz de satış hedeflerimizi yüzde 10 yukarı doğru revize ettik" açıklaması yaptı. Türkiye'de Golf'ün uzun süredir beklendiğinin altını çizen Bottaro, bu yıl toplam VW satışlarında yeni Golf'ün payının yüzde 10 seviyesinde olmasını bekliyoruz" dedi.

300 ADET İÇİN ÖZEL FİYAT

Yeni Golf üç silindirli, 1.0 lt TSI (110 beygir) manuel ve üç silindirli 110 beygirlik TSI ve mild hibrit teknolojili (eTSI) motorun yanı sıra, 150 beygir gücüne sahip (eTSI) mild hibrit teknolojisi içeren benzinli motorlarla sunuluyor. Manuel şanzımanlı başlangıç versiyonu ilk 300 adet için tanıtıma özel 196 bin 900 TL fiyatla satışa sunulurken, en üst versiyon olan R-Line'de fiyat 398 bin TL'ye kadar yükseliyor.