SÜMER DEMİRCİLER
Otomobilde elektrikliye geçiş tahmin edilenden daha hızlı olacağının güçlü sinyallerini veriyor. Avrupa'da şu anda satılan yüzde 100 elektrikli otomobillerin payı yüzde 9 olmasına rağmen, Avrupa Komisyonu yeni CO2 emisyon hedeflerini sürekli aşağıya çekiyor. 2035'te sıfır emisyon hedefi kabul edilmesi halinde, bu tarihten sonra Avrupa genelinde satılan yeni otomobillerin tümü yüzde 100 elektrikli olacak. Bu büyük hedefe hazırlık yapmak ve ayakta kalmak isteyen otomotiv devleri de devasa yatırımlarını açıklayıp, iddialı hedeflerini hayata geçiriyor.
YATIRIMDA BAŞI ÇEKİYOR
Elektrikli otomobil çağında en iddialı hedeflere sahip markalardan VW, 2030'da Avrupa pazarındaki satışlarının yüzde 70'ten fazla bölümünün yüzde 100 elektriklilerden gelmesini planlıyor. VW, önümüzdeki beş yıl içinde 35 milyar eurosu üretim, yazılım ve bağlantı ağları olmak üzere elektrikli araçlar için toplam 73 milyar euro yatırım yapacağını açıkladı. Bunlar içinde batarya hücre üretimi de önemli bir yer tutuyor. Akaryakıt şirketleriyle işbirliği yapıp güçlü bir şarj ağı da kurmayı planlayın marka, grup olarak yeni dönemde Avrupa liderliğine oynamak istiyor.
RENAULT ATAK YAPIYOR
Son olarak 5 yıllık stratejik planını duyuran Renault, 'Nouvelle Vague' (Fransız Yeni Dalgası) adını verdiği yeni dönemle Avrupa otomobil pazarına modern bir yaklaşım getiriyor. 2025 yılına kadar 14 ana model piyasaya sürecek olan Renault, bunların 7'sini tamamen elektrikli, diğer 7 aracı ise C ve D sınıflarında üretecek.
10 MİLYAR EURO YATIRDI
Dünyanın en büyük ticari araç üreticisi olarak Daimler, kamyonları, otobüsleri ve kamyonetlerinin yanı sıra otomobilleri için de yeni, sürdürülebilir tahrik sistemlerinden yararlanıyor. Şirket, kısa sürede elektrikli araçlar için 10 milyar eurodan fazla ve batarya üretimi için de bir milyar eurodan fazla yatırım yapacak. Ondan fazla yeni elektriklinin seri üretimi başlayacak.
14 MARKAYA 30 MİLYAR EURO
PSA ve FCA'nın 2021'in başında Stellantis Group'u oluşturmak üzere birleşmesinden sonra, 14 marka altında üretilen 110'dan fazla model için yeni hedefler belirledi. Şirket 14 farklı markasındaki 110'dan fazla model için yeni geliştirilen 4 ayrı platformu kullanacak ve 10 yılda 30 milyar eurodan fazla yatırım yapacak. Grubun Avrupa'da hibrit ve elektrikli araç satışları içindeki payı şu anda yüzde 14 seviyelerinde bulunuyor. 2031 yılından itibaren bu payın yüzde 70'e yükselmesi planlanıyor.
HYUNDAI 2025'TE İLK 3'E GİRECEK
Büyük hedeflerini açıklayan markalardan Hyundai, 2025 yılında yılda 670 bin adet elektrikli ve hidrojenli araç satıp, bu alanda dünyanın en büyük 3 üreticisinden biri olmayı planlıyor. Şirket bu iddialı hedef için 51 milyar dolarlık yatırım yapacağını açıkladı. Elektrikli araçlar dünyasına global rakiplerden biraz daha geç kalarak giriş yapsa da Ford, arayı hızla kapatmakta kararlı görünüyor. Marka, elektrikli araçlara yönelik yatırımlarını batarya ve geliştirme dahil 2025'e kadar 30 milyar doların üzerine çıkaracaklarını belirterek, 2030'a kadar araç hacminin yüzde 40'ının tamamen elektrikli olmasının öngörüldüğünü bildirdi.