Akşam
Sümer Demirciler
ELEKTRİKLİ otomobillerle birlikte Çinli markaların tüm dünyada olduğu gibi ülkemiz pazarındaki ağırlığı yükseliyor. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre ilk altı ayda satılan Çin kökenli otomobil sayısı 14 bin 83 adet olarak gerçekleşirken, markaların pazar payı yüzde 3.27 oldu. Türkiye'de şu anda Voyah, Skywell, MG, Chery ve Leapmotor olmak üzere 5 Çinli marka otomobillerini satarken, yılın son çeyreğinden itibaren Avrupa'da büyük bir atak yapan BYD'nin satışa başlaması ve DFSK'nin tekrar dönüş yapmasıyla birlikte bu sayı yediye yükselecek.
DÜNYA LİDERİ MARKA
Geçtiğimiz yıl dünyanın en çok elektrikli araç satan markası unvanını Tesla'dan alan Çinli BYD (Build Your Dreams) Avrupa'daki ataklarını ülkemiz pazarında da tekrarlamayı planlıyor. ALJ Türkiye distribütörlüğünde pazara giriş yapacak olan BYD, bu yılın son çeyreğinde elektrikli modellerini satışa sunmaya başlayacak.
Türkiye yapılanmasına devam eden BYD, önümüzdeki aydan itibaren yeni modellerini tanıtıp satışa başlayacak. BYD Türkiye yapılanmasının başına ise, otomotiv dünyasının deneyimli ismi İsmail Ergun getirildi. İsmail Ergun, BYD'nin Türkiye pazarında lider elektrikli araç markası olma hedefiyle tüm operasyonlardan sorumlu genel müdür olarak görev alacak.
YENİ SUV'U TANITACAK
Avrupa'da Atto 3, Dolphin ve Seal modellerini satışa sunan BYD, en yeni SUV modeli olan Seal U'yu eylül ayı başında kapılarını açacak Münih Fuarı'nda tanıtmaya hazırlanıyor. Orta boy elektrikli SUV pazarında Tesla 3 ile doğrudan rakip olacak modelin 218 beygirlik motor, 71kWh ve 87kWh bataryaları sayesinde menzilin 420 ve 500 kilometreye ulaşması bekleniyor.
AVRUPA'DAKİ İLK FABRİKASINI AÇTI
STELLANTIS, elektrikli araç modellerinin gelişimi için planlarını devreye alıyor. Grup, TotalEnergies ve Mercedes-Benz ile birlikte, Avrupa'da planlanan üç fabrikadan ilki olarak, Fransa'nın Billy-Berclau Douvrin kentindeki devasa batarya fabrikasında üretime başlıyor. Stellantis, 2030 yılına kadar toplam 75 farklı batarya elektrikli araca ulaşacak.
YENİ YATIRIMLARLA CİROYU KATLADI
PETLAS 2023 yılında geçen yılın aynı dönemine göre cirosunu yüzde 34 artırarak 7 milyar TL'ye ulaştı. 2023 yılının 6 aylık döneminde ihracat rakamı ise 145 milyon dolar olarak gerçekleşti. 2023'ün ilk altı ayında birçok çalışmaya imza atan Petlas, büyüme ivmesini sürdürmek için 20 milyon dolarlık akıllı depo yatırımları gerçekleştirdi ve 360 milyon dolarlık yeni fabrika yatırımını başlattı.
MİCHELİN FİLOLARA AVANTAJ SUNUYOR
AVRUPA ağır vasıta lastik pazarının en güçlü oyunculardan biri olan Michelin, sunduğu 360 derecelik filo çözümleriyle şirketlere önemli maliyet avantajları sağlıyor. Michelin Türkiye Ağır Vasıta Satış Direktörü Erol Şimşir, "Geçen yıl 11 yeni sözleşme imzalayarak portföyümüzdeki şirket sayısını 20'nin üzerine çıkardık" açıklaması yaptı.
TASARIMDA ÜÇ ÖDÜL BİRDEN KAZANDI
HYUNDAI, beğenilen N Vision 74 konsepti, yeni nesil 'Seon' entegre bilgi-eğlence tasarım sistemi ve Hyundai Sans UI yazı tipiyle üç prestijli Red Dot Ödülü'nü kazanarak global tasarım iddiasını kanıtladı. N Vision 74 konsept model, Red Dot Mobilite ve taşımacılık kategorisinde ilgi çekici tasarımıyla ödül aldı. Yüksek performanslı hidrojen elektrikli hibrit araç, markanın geçmişini, bugününü ve geleceğini temsil ediyor. Sürdürülebilir bir gelecekte sürüş keyfi için Hyundai'nin tasarım vizyonunu en iyi şekilde gözler önüne seriyor. Bir konsept otomobilden daha fazlası olan N Vision 74, motor sporlarından ilham alan teknolojileri seri üretime taşıyor.
TRUGO 81 İLDE ŞARJ EDİYOR
FİLOLARIN BÜYÜKLÜĞÜ 110 MİLYAR DOLARI AŞTI
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu'nu açıkladı. Rapora göre sektör yılın ilk yarısında 27,2 milyar TL'lik yeni araç yatırımı yaparak 31 bin 800 adet aracı filosuna kattı. Yılın ilk yarısında sektörün aktif büyüklüğü 110 milyar 500 milyon TL'ye araç sayısıysa yüzde 0,5 artarak 246 bin 100 adede ulaştı. Renault yüzde 18,9 pay ile Türkiye operasyonel kiralama sektörünün en çok tercih edilen markası olmayı sürdürdü.
RENT GO SAĞLIK İÇİN SPONSOR OLDU
TÜRKİYE'nin yüzde 100 yerli sermayeli araç kiralama şirketi Rent Go, Türk Kanser Derneği'nin Gölge Oyunu Projesi'ne ulaşım sponsoru oldu. Türk Kanser Derneği tarafından tatil beldelerinde yürütülecek cilt kanserine karşı bilinçlendirme çalışmalarında Rent Go aracı kullanılacak. Etkinlik, Çeşme, Bodrum ve Antalya'nın önemli plajlarında gerçekleştirilecek. Rent Go Genel Müdürü Köksal Öztürk, Türk Kanser Derneği'nin önceki yıllarda hayata geçirdiği Mucize Evi ve Mucize Yarınlar projelerine de destek olduklarını hatırlatarak, "Türkiye'nin en genç araç filosuna sahip şirketi olarak sağlık alanında toplumsal farkındalık çalışmalarının içinde yer almaya ve cilt kanserinde vatandaşlarımızı bilinçlendirmeye çalışıyoruz" dedi.