SÜMER DEMİRCİLER
Küresel otomotiv sektörü, sadece markaların yarıştığı bir pazar olmaktan çıkıp, dev grupların ve teknoloji ortaklarının güçlerini birleştirdiği karmaşık bir ekosisteme dönüşmüş durumda. Bu dönüşüm, tüketicilere daha fazla model seçeneği sunarken, markaların küresel rekabet ortamında hayatta kalmasını sağlamayı hedefliyor. Küresel ölçekte elektrikli otomobillerde Çinli markaların rekabet baskısı arttıkça Avrupalı üreticiler maliyetlerini azaltmak için ortak üretimlere yöneliyor. Birbirine rakip gibi görünen Avrupalı markalar yeni işbirlikleriyle üretim ortaklıklarının kapılarını aralıyor. Son olarak Ford ve Renault elektrikli araçlarda yapacakları ortaklığı açıkladı.
İLK MODEL 2028'DE
Ford küçük otomobillerinde artık VW yerine Renault teknolojisine güvenecek. Renault, 2028'den itibaren Ford için yeni AmpR küçük otomobil platformuna dayalı iki elektrikli otomobil üretecek. Renault için bu anlaşma, hali hazırda Renault 4, Renault 5 ve yakında piyasaya sürülecek Nissan Micra modellerinin temelini oluşturan elektrikli platformunun maliyetlerini düşürme yolunda önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. İki şirket, gelecekte hafif ticari araç sektöründe de ortak üretim planlıyor. İş birliğinin temel odağında, Ford markası altında geliştirilecek iki yeni elektrikli araç projesi yer alıyor. Bu modeller, Renault Group'un elektrikli araç alanındaki güçlü varlıklarından ve rekabet avantajından yararlanarak Ampere platformunu temel alacak.
ÜRETİM FRANSA'DA
Üretim ise Renault Group tarafından Kuzey Fransa'da gerçekleştirilecek. Yeni işbirliği sonrasında ortak platformda üretilecek ilk Ford modelinin, kısa süre önce üretimi durdurulan B hatchback model Fiesta ve ardından da C sınıfı model Focus olması bekleniyor. Renault 5 ile aynı platformu paylaşacak Ford Fiesta'nın yeniden rekabetçi fiyatlarla satışa sunulması, Ford'un satış adetlerini yukarıya çekmesi planlanıyor.
İki versiyonu bulunan "AmpR Small" platformu üzerine Renault Twingo, Renault 5 ve Renault 4'ün yanı sıra daha sportif Alpine A290 üretilirken daha büyük olan "AmpR Medium" platformu Megane, Scenic, Alpine A390 ve Nissan Ariya'da kullanılıyor. Yeni işbirliği sonrasında Ford Fiesta ve Focus 2028'de bu platformu paylaşacak.
TİCARİ ÜSSÜ TÜRKİYE
Ford'un ticari araçlardaki Avrupa'daki en büyük üretim tesisi konumunda olan Ford Otosan Fabrikası markanın Avrupa pazarlarındaki gücünün ve karlılığının temelini oluşturuyor. Yeni işbirliği sonrasında tesiste Renault Trafic üretiminin de gündeme gelmesine olası güçlü senaryolar olarak değerlendiriliyor. Ford Motor Company Başkanı ve CEO'su Jim Farley, "Renault Group ile açıkladığımız ortaklık, Avrupa'da Koç Holding ve VW ile olan başarılı iş birliklerimizle dolu hikayemizin devamı niteliğinde. Koç Holding ile ortak girişimimiz olan Ford Otosan, sektördeki en başarılı iş birliklerinden biri olarak Avrupa'daki ticari araç işimiz ciddi değer katıyor" açıklamasıyla yeni işbirliğinin ipuçlarını da verdi. Renault Group CEO'su François Provost, "Ford ile yeni bir stratejik ortaklık başlatmaktan büyük bir gurur duyuyoruz. Bu iş birliği, Avrupa'daki ortaklık deneyimimizin ve rekabet gücümüzün ulaştığı seviyeyi açıkça ortaya koyuyor. Uzun vadede Ford ile güçlerimizi birleştirmek, hızla dönüşen Avrupa otomotiv pazarında bizi daha yenilikçi ve daha çevik bir konuma taşıyacak" açıklaması yaptı.
Ford Otosan Gölcük fabrikası VW Transporter ve Ford Transit üretimi gerçekleştiriyor. 2028'de Renault Trafic üretimi de gündeme gelebilir.