Çin fırtınası Avrupa'dan sonra Türkiye'de esecek

Avrupa'da yapılanmasına büyük bir hızla devam eden ve rekabetci fiyatlı elektriklileriyle dikkat çeken Çinli BYD, 2023'te Türkiye'ye girmek için yerli gruplarla görüşmelerine devam ediyor.

SÜMER DEMİRCİLER

İçten yanmalı motorlarla Avrupa'da kayda değer bir başarı elde edemeyen Çinli üreticiler, elektrikli araçlarla birlikte bu durumu tersine çevirmeye hazırlanıyor. Dünya çapında geçtiğimiz yıl yüzde 108 artışla 6.7 milyon elektrikli araç satılırken, bunun 3.4 milyon adedi devasa Çin pazarında üretilip yollara çıktı. Dünyanın en büyük elektrikli araç pazarı haline gelen Çin, aynı zamanda çok sayıda elektrikli otomobil üreticisi ve sürekli artan yeni startup'lara da ev sahipliği yapıyor.

PARİS'E AKIN ETTİLER

Geçtiğimiz hafta kapılarını açan Paris Otomobil Fuarı, Çin ve Uzak Doğulu markaların adeta akınına uğradı. Çinli BYD, Great Wall'un Ora Cat ve WEY markaları dışında, Vietnam'ın ilk otomobil markası VinFast de Paris'te en yeni modellerini sergiledi. Çinliler arasında Avrupa pazarına hızlı bir giriş yapan BYD, fuarın en dikkat çeken markalarından oldu. Geçtiğimiz yıl 730 bin adetle Çin'in en büyük ikinci elektrikli otomobil üreticisi konumumda olan BYD, fuarda elektrikli SUV modelleri Atto 3 ve Tang, sedan Han ile Seal konseptini sergiledi. Önümüzdeki yıl Avrupa'da 200 bin adetten fazla elektrikli otomobil satmayı planlayan BYD, yıl sonuna kadar Fransa ve İngiltere pazarına girmeye hazırlanıyor. BYD'nin 2023 planında ise Yunanistan ile Türkiye var. Üretime 2003'Te başlayan Çinli BYD, (Build your Dreams- Hayallerinizi İnşa Edin), kimyager Wang Chuanfu tarafından 1995'de pil üreticisi olarak 20 çalışanla kuruldu. Şirket, şu anda 230 binden fazla kişiyi istihdam ediyor. Geçtiğimiz günlerde araç kiralama firması Sixty ile 100 bin elektrikli araç satışı için anlaşma yaptığını açıklayan marka yüksek hedefleriyle dikkat çekiyor. Çin medyasına göre BYD, bu yılın üçüncü çeyreğinde 537 bin 164 adet elektrikli araç satışı yaparak Tesla'yı yaklaşık 200 bin adetlik satışla geçip, adet bazında dünyanın en çok satış yapan elektrikli araç üreticisi unvanını kazandı.

MARKANIN BAŞINDAKİ TÜRK

Avrupa ataklarına devam eden BYD'nin üst düzey yöneticiliğin de uzun yıllar Ford Otosan ve Toyota Avrupa'da görev yapan Emrah Sarısoy yapıyor. Paris'te bir araya geldiğimiz BYD'nin Benelux, Norveç, Finlandiya ve İzlanda Direktörü Emrah Sarısoy, markanın Türkiye planlarını açıkladı. Sarısoş, Avrupa sonrası Türkiye pazarına da güçlü bir partner ile girmeyi planladıklarının belirtti.

SATIŞ ÖNÜMÜZDEKİ YIL BAŞLIYOR

Türkiye'de yaptıkları distribütörlük görüşmeleri için şirket ismivermekten kaçınan Sarısoy, "Satışa 2023 yılında başlamayahazırlanıyoruz. Türkiye'de düşük vergi dilimine giren bir araçla şansımız yüksek olacaktır diye düşünüyoruz. BYD, dünyanın en büyük batarya üreticisi. Dolayısıyla elimizde istediğimiz ölçüde bataryayı Türkiye pazarında satacağımız aracımıza monte etme şansımız var. Avrupa'da çok satacağına inandığımız Attos 3 modelini, Türkiye'ye uygun bir batarya ile getirip, rekabetçi bir fiyatla satışa sunabiliriz dedi.