SÜMER DEMİRCİLER
Ülkemiz pazarında da başta hibritler olmak üzere çevreci araçların payı her yıl kademeli olarak yükseliyor. Bireysel kullanıcılar dışında da şirketlerin hibrit araç tercihi artıyor. 2019'da bu yana hibrit satan Toyota'da bireysel müşterilerin payı yüzde 25 olurken, filo müşterilerinin payı yüzde 75'i buluyor. Günümüzde birçok şirket yüksek akaryakıt faturalarını düşürmek ve karbon ayak izini azaltmak için çevreci hibrit modellere yöneliyor.
PAZAR PAYI ARTIYOR
Çevreye duyarlı ve karbon ayak izini azaltmayı isteyen şirketlerin hibrit araçlara yöneldiğinin altını çizen Toyota Satış ve Pazarlama CEO'su Ali Haydar Bozkurt, "Türkiye'de tam hibrit tercihi öne çıkmaya başladı. Hafif hibritlerin de dahil olduğu pazarda, Toyota'nın bu yıl için yüzde 23.3'lük bir payı var. Tam hibritler arasındaki paya baktığımızdaysa bu oranımız yüzde 71'e çıkıyor" açıklaması yaptı.
SUVLAR YENİ TREND
Ülkemizde de SUV modellerin payı artarken, Türkiye'de ağırlıklı olarak sedan satan Toyota'da yeni modellerle birlikte bu durum değişecek gibi görünüyor. Bugün itibarıyla Toyota'nın toplam satışlarında sedan karoser satış oranı yüzde 72.08, SUV'ların oranıysa sadece yüzde 4.83 olarak gerçekleşti. Haziranda satışa sunulan Yaris Cross ve ekimde satışa sunulacak Corolla Cross gibi modellerin Toyota'nın SUV oranını yükselteceğini belirten Bozkurt, "Ürün gamımıza baktığımızda biz de global değişimi takip ediyoruz. Son dönemde SUV'lar öne çıkarken Toyota olarak C-HR, Yaris Cross, Corolla Cross, RAV4 ve Land Cruiser olmak üzere geniş bir SUV yelpazesine sahip hale geldik. Crossover ve SUV tarzı araçlara doğru ürün gamında da bir yönelme var. Yeni satışa sunulacak Corolla Cross, satış adetleri anlamında çok olumlu katkılar sağlayacak. Çünkü Corolla Cross segment olarak çok önemli bir yerde bulunuyor" diye konuştu.
"Geçtiğimiz yıl 52 bin 588 adet araç satışı gerçekleştirdik. Araç bulabilseydik bu rakamı 85 bine çıkarabilirdik. 2022'i de benzer adetlerle kapatacağımızı öngörüyorum" diye konuşan Bozkurt, " Toplam satışlarda hafif ticarinin oranı yüzde 19.1 oldu. Hilux ve Proace ile ticari araç tarafında çok memnunuz. Çok sayıda bayilik talebi geliyor. Şu anda 61 bayimiz var. Amacımız sadece sayıca büyümek değil, ihtiyaç olan noktalarda bayilik açmak. Başvuruları bu kriterlere göre değerlendiriyoruz" dedi.
COROLLA PAZAR LİDERİ
Bozturt, "Toyota'nın hibrit satışlarında en büyük oran ise 2019'da satılmaya başlanan Corolla Sedan Hybrid oldu. Tüm zamanlarda toplam satışı 42 bin 28 adedi bulan Corolla Sedan Hybrid, Toyota Türkiye'nin toplam hibrit satışlarının yüzde 66'sını oluşturuyor. Tüm Corolla satışlarına baktığımızdaysa 2022'de satılan araçların yüzde 31'inin hibrit olarak tercih edildiğini söyleyebiliriz. Corolla Sedan Hybrid'i ise, 15 bin 171 adetlik satış ile C-HR Hybrid izliyor. C-HR'ın toplam hibritlerdeki payıysa yüzde 24" diye konuştu.