Çarklar dönmeye başlayınca yerli-ithal makası kapanıyor

Fabrikalarda başlayan üretim ve devreye giren ucuz taşıt kredilerinin etkisiyle haziranda satışlar % 66 artışla 71 bine yaklaşırken, yerliler ithal markaları yakaladı. Yerlinin payı % 49.7'ye çıktı.

SÜMER DEMİRCİLER

Kamu bankalarının yerli markalara yüzde 0.49’a kadar inen oranlarla verdiği krediyle tüketicinin artan iştahı satışlara anında yansıdı. Geçtiğimiz haziran ayında 42 bin 688 olan toplam otomobil satışı, yüzde 66.3 artışla 70 bin 903 adete çıktı. Mayıs ortasından itibaren fabrikaların kısıtlı da olsa üretime başlaması araç bulunurluluğunu artırırken devreye giren avantajlı kredi paketleriyle yerli markaların pazardaki payı da rekor seviyede yükseldi. Haziran ayında özellikle hatif ticari araçların olumlu katkısıyla toplam satışlarda yerli üretimin oranı yüzde 49.73’e yükseldi. Ocak-haziran toplamındaysa yerli üretimin payı yüzde 43.21 olarak gerçekleşti.

TOPARLANMA 3. ÇEYREKTE

Verilen önemli desteklerle satışlarda toparlanmanın başladığını, 10 yıllık ortalamalara yaklaşıldığını belirten Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Başkanı Murat Şahsuvaroğlu, “Asıl toparlanmanın üçüncü çeyrekte başlayacağını düşünüyoruz. Veriler ışığında bu yılı 700 binler seviyesinde kapatacağımızı tahmin ediyorum. Bulunurlukla ilgili birkaç ay daha bir sıkıntı yaşayacağız ama Türkiye’de yerli üretimde şu anda üretimin bütün çarkları dönüyor” diye konuştu.

EGEA LİSTE BAŞINDA

Satışlarımızın yüzde 95’inden fazlasını yerli üretim modellerimizin oluşturmasından gurur duyuyoruz” diye konuşan Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç, “Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre satışlarımızı 9 bin adede yakın artırarak 39 bin 557 adet otomobil ve hafif ticari araç satışı gerçekleştirdik. Egea, dört yıl üst üste Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili unvanını korudu. Egea, lansmanından bugüne 200 bin adedin üzerinde, 2020 yılının ilk altı aylık döneminde ise 24 bin 778 adetlik satış rakamına erişti. Gördüğü yüksek müşteri talebi ve satış performansıyla otomobil pazarında tek başına yüzde 12,2’lik pazar payına ulaştı” dedi.

İLK ÜÇTE İKİ RENAULT

Yerli modellerimiz arasında en çok satan ilk 3 otomobilin 2’sinin OYAK Renault Fabrikaları’nda üretilen Clio HB ve Megane Sedan olduğunu vurgulayan Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, “Yeni Clio modelimiz büyük bir talep görüyor. Yeni Clio’nun, Avrupa’da da en çok tercih edilen model olması, global başarısını da ortaya koyuyor. İhracatın lokomotif sektöründe yerli üretim yapan bir marka olarak, OYAK Renault Fabrikaları’nda üretilen Megane Sedan ve Clio HB ile pazarda yerlilik oranının yükseltilmesine yaptığımız katkıdan ayrıca memnunuz. İlk yarıdaki 14 bin 46 adet satışla Megane Sedan ise 22,1 segment payı elde etti” açıklaması yaptı.