SÜMER DEMİRCİLER
Opel’i bünyesine katan Fransız PSA, Türkiye’de DS, Peugeot, Citroen ile birlikte 4 markayla temsil edilmeye başlandı. Çatı markalardan Opel ve Peugeot direkt olarak Türkiye pazarında bulunurken, Citroen ve DS Bayraktar çatısı altında distribütörlük olarak satışlarını sürdürüyor. Ülkemizde dört markanın geçtiğimiz yılkı toplam satış adetleri de 110 bin adet gibi yüksek seviyelerine ulaşıyor. Cenevre Otomobil Fuarı’nda Peugeot CEO’su Jean Philippe İmparato, Opel sonrasında global ve Türkiye’de merak edilen gelişmelere değerlendirdi.
REKABETE DEVAM EDECEK
“Markalar kendi aralarında rekabet edecekler” açıklaması yapan CEO, “Bildiğiniz üzere Citroen’in hali hazırda Türkiye’de bir distribütörü var. PSA Grubu üç temel performans kriterine bakıyor. Birincisi satış performansı ve pazar payı, ikincisi kârlılık ve üçüncüsü müşteri memnuniyeti. Grubun kendi yatırımı ya da distribütör olmasıyla ilgili bir standardı yok. Artık bu kriterlerle değerlendiriyoruz. Güçlü oldukları yerlerde güçlü olacaklar. Tüm markalar aynı ülkede PSA çatısı altında olabileceği gibi bağımsız distribütör çatısı altında da toplanabilir” dedi.
ÇALIŞAN SİSTEM BOZULMAZ
Sonuçlar ve performans kriterleri yerine getirildiği müddetçe çalışan bir sistemi değiştirmeye gerek olmadığını vurgulayan Peugeot CEO’su, “Bölge yönetimi her ay Türkiye’de tüm markalarımızı yakından ve çok sıkı takip ediyor. Dolayısıyla performans konusunda herhangi bir problem tespit edilirse aktif bir şekilde yönetilecektir” diye konuştu.
DİZEL DE VAR ELEKTRİKLİ DE
Avrupa’da birçok ülkenin dizel motorları yasaklama kararı üzerine konuşan CEO, Bu geçişin Peugeot için sıkıcı olmasını istemiyoruz. Keyifli ve heyecanlı bir geçiş olmalı. Satış kanalları, tüketici isteklerine göre enerji talepleri değişmekte. Dizeli yasaklayan ülkeler, şehirler olmakla birlikte bunu serbest bırakan ülkeler ve şehirler de var. İstanbul, Londra ya da Şangay mesela. Her şehir için bir motor geliştiremeyiz. Modüler platformla araçlarımızı üreteceğiz. Gelecek yıldan itibaren elektrikli versiyonlarımız da geliyor. Aynı modelin dizel motorlu, benzinli veya elektrik motorlu versiyonunu tüketiciler tercih edebilecek” açıklaması yaptı.
Opel Alman kalacak
Marka konumlamasının korunacağını belirten CEO, “Peugeot için far sistemi, i-Cockpit ve tasarım, Citroen kolaylık, aile ve eğlence, Opel için de Alman konumlandırması devam edecek. Opel daha önce satış yapmadığı birçok ülkede satışa sunulacak" diye konuştu.
YIL SONUNDA MODEL ATAĞI
Cenevre Fuarı’nda D sınıfında mücadele edecek yeni 500 ve RIFTER’ı ilk kez sergileyen marka yeni model atağına başlayacağının da sinyallerini verdi. Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Akın, “İki yeni modelimizi de 2018 sonunda Türk tüketicisiyle buluşturmayı planlıyoruz. Yeni 508 sportif karakteriyle öne çıkarken, RIFTER ‘herkesin otomobili’ olacak. Peugeot Türkiye olarak 2021’de yüzde 8 pazar payı hedefliyoruz. Bunu sağlamakta iki model de çok etkili olacak” dedi.